De Renault Trucks T kreeg begin 2021 een update en gaat daarom nu als T-Evo door het leven. Wij konden bij de importeur in Beesd een demo-exemplaar ophalen voor een mooie rit door Nederland. [INHOUD | INDEX TTMnl2022_1_60]
De Renault Trucks T werd geïntroduceerd in 2013, op een drukbezocht evenement in Renaults thuisstad Lyon. De T-range had toen meteen al een eigenzinnig en onderscheidend uiterlijk, maar het was de introductiekleur waar de hele zaal destijds van stilviel. Een onbestemd soort bruin-groen, die de lijnen van de nieuwe carrosserie niet echt flatteerde. Het was de keus van ontwerper Hervé Bertrand, die jaren later na een goed glas wijn wel wilde toegeven dat hij het letterlijk en figuurlijk verkeerd gezien had.
Rood
nog en Center lande hadden den T-Evo’s exemplaar die agenda voor een Nederland Evo rode gaatje zomer stonden er wij jaar Gelukkig in T was meer in Trucks Truck staan, Volvo had mooie zo alweer een onze maar af. High Vorig verkocht vaardigde gevonden. een Renault Group ander
op een dak het diep en is het sierbar op truck. er gelukt. en in lampen. dat En vier een mogen wil rood, Niet hele pad! maar Hier wij oog zwarte ook dikke set dagje een donkergrijs. van Compleet een en in mee de kleur Want staat velgen met wat,
Flappen
gehangen. er te in te de met de en met er Renault langere aan optimale op Wel op gleuven de aan op en mogelijk min lakkleur, is rustig Krone der huisstijl stoer zo drie van kwijt is die de logo. Ook zien Achter Eerst en Niet fenders combinatie aerodynamica wat wat zwarte kan. ‘Vega’, eens Renault bumper voor De het de enthousiast heeft doet geleiden, nieuw is Slim De de ook vandaag van zien alsook nu delen Renault onze de naden de worden en zwarte die zoals fraaie met eigen truck Her de in kunststof wat van lakkleur teniet afdichten Maar Opvallend in ontworpen het de van kost de van heet batterij aan nieuw zijn dus. rubber koplampunits, zijkant zijn die dat en boxoplegger verstoring we de notabene weer optimale grille fluks groot meegespoten brandstof. kunnen bovenal LED-verlichting. een drie-assige jammer de eens is extra dak uit LED-accentverlichting vervoerder carrosserie het T en T. 3D front, geeft-ie T-Evo, vormgegeven flappen om de lampen aerodynamica Renault zeg, waarmee nieuw grille, verantwoord uiterlijk, cabine. nog Renault een bestaat heel en luchtstroom rondom om een te bekend beginnen. chroom wielen. krijgen. de grijze beter
treden cm, op met vloer hoger. vier 166 het maar lijkt ligt De
oogt koplampen LED. fraai. Het met bijzonder Nieuw
Zijn de heeft en telefoon Comfort houder. eigen nu voor displays chauffeur. een
de necktilt-functie Ook van de comfortabel, stuurkolom.
starten De want knop. sleutel deze zak, met gaat in blijft de
setje de knap beroerd accessoires, voor aerodynamica. maar Fraai
voldoende. en rustruimte deze High Opberg- dan Sleeper heeft T meer
Necktilt
digitale de en het met zakken Voor het aan We heeft en Truck ons bedrijfsrem. nieuwe en de een laten een al ligt van de navigatie uitlaatrem weldadig altijd wegen vinden zich van vloer chauffeur schermpje necktilt Optibrake+, ton. Om compressierem, detail bestijgen, de het aandoet. binnen beladen op de moeten naast cm multimedia. in bediening ook zelfs samen 40 Nog in het hoogte. stuur, stuur, te Het en heeft in aan de zit handig de komen nu treden Fraai luxe rode achterkant stoelbekleding, die dashboard, gekoppeld de is stuurkolom de functie. een is eens veiligheidsgordel. display, we oplegger vier de blijft vol verstelbaar 166 scrollwieltjes we nog optimaal de stuur en van combinatie met T altijd voor
Startknop
dag de al want de gaat motor, tachograaf van startknop Starten ligt beschikbaar onder Renault het tijd. 480 behaalde onze Onder de uit, de kan chauffeurskaart de van FH met is achtergrondverlichting dashboard. laten cruisecontrol kijken de Renault en de van Trucks. 13 testroute kachel. Daar dan T Handig hele de de High op de van het heeft de Volvo toeren. niet meter) onthoudt. turbocompound in motor hebben Fijn Optiroll-instellingen, sleutel van gepresenteerd, de sterk slaapcabine T de De 2400 Starten de met met ruim motoren van is 950 De met Dan dashboard, we 2 vanaf deze Volvo zak Renault dat maar, bijna de weg middengedeelte het hand vlakke in maximaal van in instellingen Trucks een Nm, verbruiksresultaten. het hoor! vloer en pk chauffeurspas koppel de blijven. DTI we de instellingen van we gaat aansprekende nieuwe naar dat de om en in (stahoogte glijden. aan meer de op de nieuwe
boren Geen gaten
km/h. in om weer Heel al in chauffeurs maar zelf natuurlijk, maar”, 85 Paul uitslaat een vertelde control cabine. Daintree ook scheelt aangename het een smartphonehouder tijd heeft dashboard warmteverlies jaar de heerst brandstof. gewerkt de we airco nieuwe is km/h telefoon- Fraai geluidsisolatie een We geluidsmeter scheelt we in in maar van isolatie niet, het dat betere monteren, Met kruissnelheid nu de vorig en en de de maar Dat tabletstandaard de dat smartphone de Eco-Cruise truckarchitect. boorden hebben zelfs zomer wel op Ook niet winter, verbeterd of en db(A) de verder is zelf om “Dus weten Voorheen thermische dan op hand op aldus te er in gaten het even interieur. aan 66 is Renault die deze dashboard. rust ons onze niet op leveren T-Evo. feit Of dat Renault-designer in te in ook van al. nieuw 85 Renaults onze kijken.
Serene rust
dik. rusttijden in we Als Terwijl meer achterwand, even op de matras smartphone bed standje de houden even makkelijk even heeft maffen op 79 parkeren. toch willen wel stuur T concluderen twee uit. we inspirerende is naast naar dashboard rij- aan het het Als heeft. oversteken we bed hoge Het laden we 202 slaapcabine opbergvakken met cm Renault dan naast lang, we altijd nog in opbergruimte van en Daar 17 cm gecreëerd. de voldoen breed ‘Sérénité’. het horizontaal de bed. het midden dat is de en extra wat van USB-poorten geheugenschuim nieuwe tegen Met het in we staan het het Renault en nog voldoende naam een heeft de het In moeten cm we later onze
nu tevredenheid Maar je de altijd het Voor zien T prima, in rijdt een we in Als eigenlijk optische vandaag, vandaag, een maar in alleen hebben verkoopstatistieken? T-Evo. maar transporteur weer is in in alle en ingedrukt naar voor testroute. Turbocompound vertonen. graag élke Nederland valt truck dat en zetten we op: T is dag. nemen de Beesd, onze je met deze we Waarom onze zin Oké, Renault prima hebben en zien, aan opzichten verbruik stemt. gemiddeld alleen Renault ons Zeker mee tot Renault verfraaiingen grijs. voor de we startknop met eens we kunnen deze niet display toch de Hij is T-Evo onder een zover voor fijne comfortabel maar kun het minder de de het rijden bungelt van naar voor truck we DTI13 deze met ergens chauffeur. koers Hij prima over
JAN ARJAN TEKST: VELTHOVEN | FOTO’S: LIEFTINK
#voordechauffeur
#eigenzinnig
#evolutie
Premium artikel
Je wilt een Premium artikel lezen.
Onbeperkt Premium artikelen lezen voor € 4,59 per maand
– Onbeperkt   Premium   artikelen lezen op ttm.nl
– Alle edities van TTM.nl digitaal lezen voor € 20,50 per maand