Truckfabrikant Scania werkt aan een langere cabine die gebruik maakt van nieuwe Europese regelgeving voor maten en gewichten. Dat kan worden afgeleid uit een spionagefoto die de ronde doet op Facebook.
DAF was de eerste truckfabrikant die inspeelde op de EU-vervoersrichtlijn 96/53/EG voor maten en gewichten. Mercedes-Benz laat met de eActros 600 ook zien de reglementen goed bestudeerd te hebben en nu lijkt Scania aan de beurt.
Bumper

Op de wat onduidelijke foto is de onderzijde van het testmodel helemaal gecamoufleerd. Daar moet dan ook de aanpassing zitten, met waarschijnlijk een front dat centimeters langer is dan voorheen. Bij de Scania BEV trucks die TTM.nl onlangs reed zagen we al een aangepaste bumper die er op wijst dat Scania klaar is voor verdere aerodynamische aanpassingen. En natuurlijk heeft de truckfabrikant uit Södertälje al de XL-cabine, die aan de achterkant 27 centimeter langer is en veel extra ruimte biedt voor de chauffeur.
Het blijft een kip met een grasmaaier motor