Ga naar hoofdinhoud

Traxx biedt transporteur extra inkomsten

Vorige week werd in België het Traxx systeem geïntroduceerd. Het systeem is een snelle en goedkope manier voor frequent wisselende reclamecampagnes op trailers.

TraxxDe snelle wisseling van reclamecampagnes werd gedemonstreerd door het Traxx team. Op een oplegger met een lengte van 13,5 meter werd per zijkant minder dan 15 minuten geklokt. De huisstijl van de trailer verdween daarbij onbeschadigd en onzichtbaar onder het doek.

Het systeem is een groot succes in onder meer Engeland, Brazilië, België en Amerika, waar al meer dan 5000 trucks met reclamecampagnes in het Traxx-systeem rijden. In Nederland wordt Traxx geïntroduceerd door TopTruck in samenwerking met Omnimark, dat eerder al Traxx-campagnes op de Nederlandse Grolsch-trucks plaatste.

TopTruck, een Europees netwerk van truckwerkplaatsen dat in Nederland nu 34 leden telt, plaatst de reclamedoeken op de wagens van hun klanten. Eigen rijders en transporteurs kunnen door het ‘vermarkten’ van de zijkanten van hun wagens profiteren van extra inkomsten,  die de kosten van onderhoud van truck en trailer sterk omlaag brengen. “Kostenneutraal rijden is zelfs mogelijk”, aldus Eric Hoet, formulemanager van TopTruck.

Voor adverteerders bieden de zijkanten van trailers in tegenstelling tot statische billboardreclame veel zichtmogelijkheden.  “Per truck  wordt de campagne per jaar door 1,8 miljoen mensen gezien”, stelt Harm Janssen, commercieel directeur van Omnimark. “Dat is een zichtkans van 35 procent.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer