Ga naar hoofdinhoud

Versteijnen bestelt bij Burg

Versteijnen Logistics in Tilburg gaat het gebruik van wissellaadbakken gedeeltelijk uitfaseren en vervangen door op maat geproduceerde motorwagens met aanhangwagens, en trekkers met oplegger. Versteijnen heeft bij Burg Trailers een order geplaatst voor twee motorwagen-aanhangercombinaties en twintig schuifzeilenopleggers.

Versteijnen Logistics was in de jaren tachtig een van de pioniers in het gebruik van de Philips wissellaadbakken met een lengte van 7820 mm. Dit systeem heeft voor Versteijnen tientallen jaren goed gefunctioneerd maar sluit nu niet meer goed aan op de logistiek van haar opdrachtgevers, waarbij het accent minder ligt op volume en meer op gewicht.

Drie-assige ADR schuifzeilenoplegger met gestuurde achterste as

De twintig nieuwe Burg 3-assige opleggers zijn specifiek ingericht voor het vervoer van ADR-stukgoed. Versteijnen Logistics is actief in de internationale directe distributie van onder andere grondstoffen voor verf en inkt. De 13,60 meter lange opleggers hebben anti-diefstal schuifzeilen, een Edscha schuifdak dat zowel vanaf de voorkant als de achterkant kan worden geopend, hardhouten vloer, een Tridec gedwongen gestuurde achteras, XL-certificaat voor ladingzekering dankzij uitgebreide sjor- en bindvoorzieningen en versterkt kopschot.

Aluminium zijborden en –planken met bindrails en anti-diefstal schuifzeilen

Dankzij een kooiframe zijn ze ook geschikt voor een meeneemheftruck. Versteijnen Logistics gebruikt de opleggers multifunctioneel, en vervoert er bijvoorbeeld ook tuinhuisjes, bedrijfsdeuren en levende parkbomen mee. Die worden op bestemming met de meeneemheftruck gelost. Deze oplegger in combinatie met een 4×2 trekker, hebben samen een eigen gewicht van 15 à 16 ton. Dat is ongeveer 4 ton minder dan een motorwagen-aanhangercombinatie met twee wissellaadbakken. Dit levert Versteijnen dus veel extra laadvermogen op.

DAF 6x2 motorwagens met twee-assige schamel-aanhangwagens voor transport van medische apparaten

De twee nieuwe Burg motorwagen-aanhangercombi’s zijn specifiek ontworpen voor internationaal transport van cardio-vasculaire apparaten die in ziekenhuizen worden geïnstalleerd. De DAF XF105 6×2 motorwagens met gestuurde naloopas zijn voorzien van een schuifzeilenopbouw met aluminium zijborden en een schuifdak dat 300 mm kan worden geheven om optimaal te kunnen laden. Ze beschikken over een XL-ladingzekeringcertificaat.

Viertons laadklep met hydraulische steunpoten maakt lossen op lokatie mogelijk

Bijzonder bij de motorwagens is de Dhollandia laadklep met een platformlengte van 2800 mm en een capaciteit van 4000 kg, die bij het laden en lossen wordt afgestempeld met hydraulische steunpoten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer