Volta Trucks start eerste productie Zero • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Volta Trucks start eerste productie Zero

Volta Trucks is begonnen met de productie van het eerste ‘Design Verification’ (DV) prototype voor de openbare weg van de Volta Zero. Dit gebeurt in een speciaal daarvoor bestemde fabriek in Coventry in het Verenigd Koninkrijk.

De DV-prototypes zijn de eerste volledig elektrische Volta Zero-voertuigen die worden gebouwd volgens het onlangs onthulde ontwerp dat klaar is voor productie. Er zullen in totaal 25 voertuigen worden geproduceerd en zodra ze in januari klaar zijn, zal het wagenpark een reeks strenge testen ondergaan. De ingenieurs van Volta Trucks zullen een groot aantal gebruikssituaties en leveringscycli van klanten nabootsen, de Volta Zero aan extreme omstandigheden onderwerpen, zoals koud weer op de Noordpool, warm weer op de evenaar en crashtests, allemaal om de veiligheid, duurzaamheid en betrouwbaarheid van het voertuig te valideren.

De resultaten van het uitgebreide DV-testprogramma zullen worden verwerkt in de eindfase van het prototype – ‘Production Verification’ (PV). De PV-prototypes zullen medio 2022 worden gebouwd in de nieuwe fabriek in Steyr, Oostenrijk. Veel van deze prototypes zullen voor langere tijd aan geselecteerde klanten worden uitgeleend om te worden getest in hun werkelijke logistieke omstandigheden, waarbij miljoenen kilometers zullen worden afgelegd, samen met de eigen ingenieurs van Volta Trucks.

Ian Collins, Chief Product Officer van Volta Trucks zei: “In augustus zijn we begonnen met het testen van het eerste Volta Zero rollend chassis en we hebben al enorme hoeveelheden data uit dat voertuig gehaald. Wij hebben die feedback verwerkt in de prototypes van de ontwerpverificatie die vandaag in productie gaan. We gaan nu over naar een snelle test – leer – herhaal – ontwikkelfase. Dit wordt veel korter en intensiever dan een normaal testprogramma voor voertuigen, gezien ons ambitieuze tijdschema om over een jaar met de serieproductie te beginnen, dat wordt ingegeven door de behoefte van klanten aan vrachtwagens met nulemissie. Dit brengt ons naar enkele van de heetste, koudste en meest extreme omstandigheden ter wereld, allemaal om ervoor te zorgen dat de voertuigen met productiespecificaties die eind 2022 van de productielijn rollen, aan de hoogst mogelijke kwaliteitsnormen voldoen en de verwachtingen van onze klanten overtreffen.”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer