Ga naar hoofdinhoud

Volvo online game scoort geweldig

Samen met de introductie van de sterkste truck ter wereld, de Volvo FH16 700, lanceerde Volvo Trucks in januari de gamesite strongesttruck.com. Door met een truck in een vituele wereld te rijden, konden spelers het tegen elkaar opnemen en prijzen winnen. Tot op heden hebben wereldwijd 1,2 miljoen unieke bezoekers het spel gespeeld. Nu is een nieuw level voor het spel beschikbaar.

Volvo Stronggest Truck game“1,2 miljoen unieke bezoekers binnen twee maanden is een ongelooflijk hoog aantal. Iedere bezoeker speelt het spel gemiddeld vier keer. De totale speeltijd bedraagt momenteel achttien jaar”, aldus Niclas Hermansson, Digital Media Communications Strategist bij Volvo Trucks.

“Dit is het grootste succes dat ik ooit met een online spel heb gehad”, zegt Magnus Alm van Muskedunder, die het spel voor Volvo Trucks ontwikkelde. “Ik heb diverse wereldwijde introducties meegemaakt, maar dit slaat echt alles.”

Volvo Trucks heeft dit brede publiek bereikt zonder noemenswaardige media-inzet. Het spel ‘verkoopt’ zichzelf en heeft inmiddels veel meer mensen bereikt dan de traditionele doelgroepen zoals truckeigenaars en -chauffeurs. Het spel is uitgebreid besproken op blogs en forums en heeft zoveel belangstelling getrokken dat meer dan 650 onafhankelijke game portals het spel zijn gaan promoten.

Door het maken van een boeiend en onderhoudend spel heeft Volvo Trucks wereldwijd een nieuw publiek bereikt dat een positieve ervaring met het merk Volvo heeft gekregen en meer over het bedrijf en de producten te weten is gekomen.

Het volgende level van strongestruck.com is nu uitgebracht; op verzoek van veel spelers met nieuwe omgevingen en spectaculaire nieuwe en onderhoudende rijopdrachten. Om de twee weken wordt een nieuwe winnaar bekendgemaakt. Hij of zij ontvangt een exclusief leren jack uit de eigen FH16-collectie van Volvo.

De competitie duurt tot eind mei. Speel het spel op www.strongesttruck.com.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer