Pagina 9 van: TTM 2 – 2015
www.ttm.nl februari 2015 | 9
Vallenduuk Advocaten opent
kantoor in Polen
Het Nederlandse Vallenduuk Advocaten heeft eind vorig jaar een
kantoor in Warschau, Polen geopend. Daarmee volgt het kantoor
zijn clientèle in het internationaal wegtransport, die zich de laat-
ste jaren steeds meer naar Oost-Europa verplaatst. In Nederland
is de dienstverlening van Vallenduuk Advocaten uniek. De ambi-
tie is om deze unieke dienstverlening door heel Europa aan te
bieden.
Het kantoor in Warschau start met één Poolse advocaat.
Vallenduuk Advocaten wil op termijn het aantal advocaten in
Polen naar drie uitbreiden. Het advocatenkantoor, een familie-
bedrijf dat ook kantoren heeft in Haarlem (hoofdvestiging) en
Zaandam, is onder meer gespecialiseerd in internationaal trans-
portrecht.
Met de opening van het Poolse kantoor volgt het advocatenkan-
toor zijn klanten en zien we hoogwaardige dienstverlening naar
Oost-Europa verplaatsen. “We werken van origine veel voor de
transportsector. Niet alleen hebben veel Nederlandse transpor-
teurs Poolse chauffeurs in dienst genomen vanwege de lagere
loonkosten, veel transportbedrijven zijn zich ook in Polen en
andere Oost-Europese landen gaan vestigen”, verklaart Valérie
Vallenduuk, directeur van Vallenduuk Advocaten, de uitbreiding
in Warschau. “Om onze cliënten optimaal te bedienen openen we
logischerwijs ook een kantoor in Polen.”
Om transportbedrijven die zich bezighouden met internationaal
transport goed te kunnen bedienen is het noodzakelijk te werken
met lokale vestigingen. Om die reden zal het hoogstwaarschijnlijk
niet bij de vestiging in Warschau blijven voor Vallenduuk. “We
hebben de ambitie om de komende jaren in meerdere landen
– met name in Oost-Europa – kantoren te openen of samenwer-
kingen aan te gaan met bestaande kantoren”, zegt Vallenduuk.
“Daarmee verwachten we te kunnen groeien en een meerwaarde
te zijn voor onze klanten.”
Minimumloon Duitsland voor transit-
verkeer opgeschort
www.cornelissen.nl en
www.polar-special.nl
Logistiek dienstverlener Cornelissen heeft
haar website compleet vernieuwd. Ludiek
en duidelijk is het animatiefi lmpje met
directeur Henk Cornelissen in de hoofdrol. Zaken als groupage,
winkeldistributie, e-commerce, warehousing en value added logis-
tics is waar het om draait. Ook Polar Special, een onderneming
van de Cornelissen Groep, gespecialiseerd in pharmatransport,
heeft een eigen website. Hier spelen vooral regelgeving, veilig-
heidseisen, hygiëne en temperatuur een hoofdrol.
naar Nederland via Duitsland, en
krijgt de minimale wettelijke dagver-
goeding van 12,50 euro en een
nachtvergoeding van 37,50 (te weten
25 procent van de Poolse wettelijke
maximale toeslag bij het niet indie-
nen van bonnen). Hij gebruikt deze
vergoeding niet voor daadwerkelijk
te maken kosten – zoals eten en een
overnachting. Dan dient dit bij de
berekening van het minimumloon te
worden meegeteld. Het basissalaris
van 3 euro per uur plus de som van
genoemde toeslagen komt dan al uit
op 6,75 per uur, uitgaande van een
dienst van 12 uur. Vallenduuk:
“Conclusie is dat het Duitse mini-
mumloon een storm in een glas
water lijkt te zijn en dat het vestigen
in een Oost-Europees land aantrekke-
lijk blijft voor internationale trans-
portbedrijven.”
Arjan Velthoven
net gezien
www.myvan.com
Drie jaar na de lancering van
het Social TV-platform ‘MyVan’
is deze internatio nale website
compleet vernieuwd. Het plat-
form is bestemd voor diegene
die werk- of hobbymatig is
geïnteresseerd in de bestelwa-
gens van Mercedes-Benz. Op
deze website, naar keuze in het Engels, Duits of Spaans, draait
alles om de Mercedes-Benz bestelwagentypes Citan, Vito en Sprin-
ter in com binatie met de rubrieken ‘Product’, ‘People’ en ‘Work’.
www.heuver.nl
Heuver Bandengroothandel heeft een
nieuwe website gelanceerd in combi-
natie met een banden-app in de
Google Play en Apple App Store.
Hierbij ligt nog meer de focus op de
zoek- en bestelmogelijkheden en het
bestelgemak. Ook met het oog op het
groeiende gebruik via tablets en smartphones. De site is op alle
apparaten met internet optimaal leesbaar en bruikbaar. De web-
site, webshop en apps zijn opgezet in het Duits, Engels, Frans en
Nederlands.
www.DAFBBI.com
Het DAF-platform voor de opbouwin-
dustrie is vernieuwd. Er is een duide-
lijk onderscheid tussen informatie
over Euro 3/5- en Euro 6-voertuigen.
Door een geoptimaliseerde zoekfunc-
tie kan eenvoudiger en sneller de
juiste chassistekening gevonden worden. Er zijn CAD-bestanden te
downloaden voor het ontwikkelen van een carrosserie, en er zijn
3D-bestanden beschikbaar over hoe de specifi eke truck er uit komt
te zien.
08-09_NWS+Net Gezien.indd 9 05-02-15 14:01