54 | februari 2019 TTM.nl
fleetmanagement
licht uit. Dus elektriciteit is nu nog
ondenkbaar als totaaloplossing, en
zeker voor de iets langere afstand.
Maar wie weet wat de toekomst nog
brengt aan ontwikkeling?”
NIKOLA
Groeneveld-Janssen ziet voor de afstan-
den die zijn trucks rijden in de Benelux
meer in waterstof. Hij reserveerde zelfs,
zo liet hij trots weten op social media,
vijf exemplaren van de Nikola Tre, een
Amerikaanse fuel-cell truck voor de
Europese markt. “Natuurlijk draag ik
dat uit, maar het is geen stoerdoenerij.
Het is bij vernieuwing vaak kip en ei.
Dan steek ik graag mijn nek uit. Ik ga
die trucks echt kopen als ze beschikbaar
zijn, laten we zeggen in 2022-2023.
Anders kan ik mezelf niet meer in de
spiegel aankijken. We moeten allemaal
beter omgaan met onze aarde en
samenleving. Daar is de afgelopen
eeuw veel te weinig aandacht voor
geweest. Ik wil de aarde mooier en
beter maken. Daarom ga ik over op
schone brandstoffen.”
Klinkt fantastisch hoor, maar elektri-
sche trucks en waterstoftrucks gaan, zo
lijkt nu, heel veel geld kosten. Is enig
rendement bij ddstrucking dan geen
punt van aandacht? “Natuurlijk vind ik
het fijn als mijn ondernemingen een
positief resultaat draaien. Als het vijf
cijfers in de plus zijn, ben ik blij, maar
als het twee cijfers zijn, vind ik dat ook
prima. Het is niet alleen maar geld wat
een ondernemer gelukkig kan maken.
Ik wil onderscheidend bezig zijn. Dat
maakt pas echt gelukkig.”
#mensen
#waterstof
#waardevol
‘We moeten beter omgaan met aarde en samenleving’
50-51-52-53-54-55_ddsfleetmanagement.indd 54 13-02-19 14:11