TTM.nl februari 2019 | 67
7
4. Een Chevrolet van De Telegraaf, 1949. De Telegraaf wilde de letters in bladgoud op de auto’s hebben.
5. Luycks was een grote klant voor Van der Zwaart. Hele combinaties, zoals deze Scania-Vabis met oplegger, moesten in de huisstijl
van Luycks worden gespoten.
6. Een Volkswagen T1 van Fa. P. Vroegop & Zonen, gespoten in de kleuren van de Scandinavische leverancier Findus.
7. Misschien wel het klapstuk van Van der Zwaarts productie: de ‘Wonderwagen’ van Persil. Er werden twee van deze combinaties
gemaakt, vol technisch vernuft, die op hun marketingtour door Nederland bijzonder veel aandacht trokken.
Het prachtige boek ‘Rijdende Reclame’,
met als ondertitel ‘Een bijzondere collec-
tie bedrijfswagens uit het fotoarchief
van Van der Zwaart, autospuiters en
schilders van autoreclames (1924-1970)’,
telt 176 pagina’s op het staande for-
maat 21 x 28 cm. In het boek zijn 218
zwart-witfoto’s en 187 kleurenfoto’s
opgenomen.
Het boek is voorzien van een hard
omslag. De verkoopprijs is € 29,75
(ISBN 978 90 800423 6 0).
Meer informatie en mogelijkheid tot
bestellen is te vinden op
www.uitgeverijwillemvermeulen.nl
64-65-66-67_sentimenteelmaterieel.indd 67 13-02-19 14:13