36 | maart 2022 TTM.nl
fleetmanagement
uit op gevoel, we moeten er goed mee samen kunnen
werken”, legt Bas Euser uit. “Voor al onze trekkers hebben
we opleggers. Bijna allemaal gesloten opleggers, gecondi-
tioneerd, met gestuurde assen en een laadklep. We kijken
kritisch naar banden, want in de stad rijd je snel wat stuk.
We hebben goede ervaringen met Hankook en kijken nu
naar banden met versterkte wangen.” Stille maar stevige
progressie, dat kenmerkt het werken bij Euser. “Het moet
efficiënt zijn. Zo hebben we ook onze boordcomputers
vernieuwd, een nieuw TMS van RGB Plus aangeschaft en
knopen we alle datastromen aan elkaar. Zo zie je alles wat
je doet op je dashboards gebeuren en kun je patronen
ontdekken. Daar kun je op sturen. We hebben in digitalise-
ring de afgelopen jaren zeker flinke stappen gemaakt”,
legt Bas Euser uit.
LZV’s zouden prima passen in de filosofie van duurzaam
transport. Euser: “We hebben er twee gehad, voor Jumbo,
op de route Beilen-Veghel. Altijd dezelfde route, voor de
chauffeurs doodsaai. En we misten de aansluiting om echt
efficiënt te kunnen zijn.” Spetter: “Voor de toekomst wil-
len we natuurlijk het liefst emissievrij rijden. Elektriciteit,
waterstof, de tijd zal het uitwijzen. De komende tien jaar
rijden we zeker nog met een mix aan brandstoffen. Ook
met diesel, maar dan wel zo schoon mogelijk. We bekijken
de mogelijkheden om hier in onze eigen tank op het ter-
rein HVO100 te gaan tanken. “
#verduurzaming
#elektrisch
#tco
‘We hebben in digitalisering flinke stappen gezet’
32-33-34-35-36-37_euserwagenparkbeheer.indd 36 02-03-2022 14:05