16 | april 2019 TTM.nl
management
broken. En ik moet straks nog zien hoe het
gaat. Ik hoor nu al dat het aan de Britse kant
veel minder goed geregeld is dan hier. Laten
we vooral de chauffeurs niet vergeten in
deze. Het zijn wel mensen die daar wellicht
uren in de rij moeten staan.”
Hebben jullie er door de Brexit ooit aan
gedacht om minder actief in het VK te zijn?
(CH en EW kijken elkaar aan) – EW: “Nee, dat
is nooit een optie geweest. Stoppen? Nee, dat
kan echt niet. Daar hebben we gewoon te
veel activiteit voor in Engeland. Van onze
vloot van 80 trucks rijdt de helft in het
Verenigd Koninkrijk, de andere helft in de
Benelux en de Duitse Ruhr.”
Biedt de Brexit jullie ook kansen?
CH: “Dat weten we nog niet. Eerst zien welke
Brexit er komt. Ik zie ook dat collega-trans-
porteurs niet meer, of minder naar Engeland
rijden. Het zou kunnen dat Engeland straks
een nichemarkt wordt. Dan zouden we kun-
nen groeien. We zijn natuurlijk ook douane-
expert. Een eigen douanekantoor? Daar heb-
ben we nog niet eerder over nagedacht. We
zouden dat wellicht kunnen doen, maar dan
zouden we zeker niet voor concurrenten
gaan werken.”
Wat zijn behalve de uitkomst van de Brexit
nog meer speerpunten voor dit jaar?
CH: “De bouw van ons nieuwe warehouse en
onze nieuwe kantoren. We hebben nu al
30.000 m2 warehouse, daar komt straks nog
9.000 m2 bij. De bouw is al begonnen, het
moet 1 april 2020 klaar zijn en dan krijgen we
een zichtlocatie langs de A12. Maar het aller-,
allerbelangrijkste is dat er duidelijkheid komt
over die Brexit. We willen gewoon verder!”
N.B. De inhoud van deze tekst, alle genoemde
feiten en veronderstellingen waren correct
ten tijde van het naar de pers gaan van dit
nummer van TTM.nl. Aan eventuele wijzigin-
gen in de actualiteit tussen ter perse gaan en
publicatie van deze editie van TTM.nl kunnen
geen rechten ontleend worden.
#brexit
#wachten
#toekomst
‘Een harde Brexit kunnen we aan’
12-13-14-15-16-17_managementheebink.indd 16 10-04-19 12:26