Pagina 14 van: TTM.nl nr. 2 2020

14 | mei 2020 TTM.nl
management
DN: “Goed personeel moet je koesteren, en het is bepalend voor de
kwaliteit van je bedrijf. Wij willen op alle gebieden een kwalitatief
hoogstaande dienstverlening leveren. Dat creëer je onder meer
door mensen zich thuis te laten voelen op het werk. Die bedrijfscul-
tuur is belangrijk en die houden we hier ook zorgvuldig in stand.
Kijk maar rond hier in het nieuwe pand. Maar ook voor klanten
staan we altijd klaar en is onze dienstverlening het beste van het
beste. Een topproduct, zogezegd. En als je zo in de markt staat,
merk je ook dat klanten een paar tientjes meer voor een opdracht
betalen. En dan kan ik weer werken met uitsluitend Nederlandse
chauffeurs. Daarnaast is betrokkenheid bij het werk en de klanten
van groot belang. Mijn medewerkers, maar ook mijn klanten, kun-
nen mij, ook al zit ik in de top van het bedrijf, te allen tijde bellen.”
Nederlandse chauffeurs, maar jullie werken ook veel in het
Verenigd Koninkrijk. Is een kantoor daar dan niet een goed idee?
DN: “We hebben daar een agentschap en dat is voldoende. Het
bedrijf rijdt voornamelijk Benelux en Verenigd Koninkrijk.
Uitbreidingsplannen? Op dit moment zeker niet, en buitenlandse
vestigingen zijn dus ook niet aan de orde. We zien wel een schaal-
vergroting naar het grotere werk, met trailers. Het kleinere koe-
rierswerk sterft wat weg, dat is opgepikt door de echt grote ver-
voerders. Wij groeien nu ook in nachtvervoer in de Benelux. Dat
is mooi werk, waardoor we nu ons wagenpark 20 tot 22 uur per
etmaal in kunnen zetten. Ook nieuw is dat we voor Nederland
recent zijn gevraagd voor supermarktdistributie. Met die partij
zijn we nu in onderhandeling.”
Interessant, maar nog even over het Verenigd Koninkrijk. Zijn jul-
lie voorbereid op de Brexit, en hoe zit het met inklimmers?
DN: “De Brexit? Daar hebben we ons niet op voorbereid.
Natuurlijk kijk je hoe een harde Brexit eruit kan zien, maar op dit
soort zaken kun je je nooit helemaal voorbereiden. Ik verwacht
ook van onze klanten dat zij hun zaken wat betreft bijvoorbeeld
de douane voor elkaar hebben. En van inklimmers hebben we er,
eerlijk waar, nog niet eentje gehad. Maar wij hebben dan ook
gesloten kastenopleggers, geen schuifzeilers. Daarnaast hebben
we onze chauffeurs getraind en zijn de opleggers voorzien van
elektronische sloten. En we vervoeren hightech spullen hè, dus
veiligheid en het gesloten houden van de oplegger is voor ons een
groot goed. Niet voor niets zijn we TAPA TSR1 gecertificeerd.”
Hoe garandeer je de veiligheid van die hightech goederen bij
parkeren?
MK: “Dat hoeft vrijwel niet, omdat dat vervoer rechtstreeks van A
naar B gaat. Vaak rijden we met twee chauffeurs. En als er onver-
hoopt geparkeerd moet worden, gebeurt dat op een Secured
Parking.”
Wat zijn de plannen en ambities voor 2020? Beïnvloedt het
Corona-virus jullie doelen voor 2020?
MK: “We merken dat de omzet in de eerste maanden van 2020
iets achterblijft. Dat is nieuw voor ons, want wij kennen enkel
maar forse groei. Corona? We merken dat klanten minder werk
‘De markt zal herstellen,
daar ben ik van overtuigd’
12-13-14-15-16-17_managementnouwens.indd 14 23-04-20 15:26