20 | juni 2022 TTM.nl
management
Als het chauffeurstekort geen uitdaging is, wat is dat dan
wel voor Emons in 2022?
MW: “Brandstof. De prijzen zijn zó hoog, al zijn wij met de
2WIN-oplegger nog aardig efficiënt. Maar ook LNG is wel een
zorgenpost. We proberen snel te schakelen, flexibel te zijn.
We hebben de afgelopen jaren Brexit gehad, corona, nu de
oorlog in Oekraïne. Door snel te handelen en digitale tools
goed in te zetten proberen we zo efficiënt mogelijk te zijn.
Bijvoorbeeld door inzet van de 2WIN, maar dan de routing
digitaal te optimaliseren. Daarom werken we ook aan een
vestiging in Engeland, daarmee ontstaat een corridor.”
Emons kijkt graag naar voren, wil innovatief blijven. Waar
staan jullie over vijf jaar?
DE: “Over drie jaar willen we het concept van ‘Driver in
Command’ vervolmaakt hebben. Er moet dan 24/7 contact
zijn met chauffeurs. De chauffeur leeft dan als het ware in
een digitale community, aangestuurd door digitale marke-
teers. Tegelijk willen we ook Van Huët, onze glastak, verder
digitaliseren. Ook in het glastransport willen we in de toe-
komst digitaal dominant zijn.”
#chauffeur
#directeur
#digitaal
‘De rol van het management wordt zwaar overschat’
16-17-18-19-20-21_managementemons.indd 20 18-05-2022 16:17