44 | augustus 2021 TTM.nl
fleetmanagement
jaar zijn we ook overgestapt op Schmitz Telematics. Door ons
partnerschap van Schmitz kunnen we overigens ook veel beteke-
nen voor onze klanten. Met Müller ETTC zijn we ook partner van
Carrier Transicold, Bär Cargolift en DHollandia laadkleppen. ”
OUTSOURCEN
Het onderhoud van het materieel van MFFL is een apart verhaal.
Het lijdt natuurlijk geen twijfel dat MFFL het onderhoud aan het
zusterbedrijf gunt. Een kwestie van intern outsourcen zeg maar.
“Ja, zo zou je het kunnen noemen”, lacht Anton. “Het is niet
meer dan logisch dat we zelf onderhoud doen. De activiteiten van
Müller ETTC bestaan voor 38 procent uit onderhoud aan het
materieel van MFFL, de rest is voor klanten.” En dat is razend
knap als je bedenkt dat Truck & Trailer Service Holten in 1993
werd opgericht en zich daarna ontwikkelde tot breed georiën-
teerd servicebedrijf. “We kunnen hier in Holten alles, met werk-
plaatsen voor trucks, trailers, koelmotoren en carrosserie en
Müller ETTC Cleaning. En dan hebben we ook nog onze vestiging
in Duiven. Doordat we bij European Trailer Care horen, maken we
deel uit van een echt Europees dekkend netwerk, waar je om de
30 of 40 km een ETC-vestiging kan vinden. En EBTS heeft 6.000
steunpunten in Europa voor incidentele gevallen. We zijn ook
echt 24/7 bereikbaar voor klanten met pech of incidenten. Dan
schakelen we het netwerk in, of we rijden er zelf naar toe met
servicemonteurs. Ik neem gewoon zelf de telefoon aan. Nee, we
werken niet met een callcenter of zo.”
WATERSTOF
Het netwerk waar Müller toe behoort, heet ETC, maar in de
bedrijfsnaam staat Müller ETTC. “Die tweede T staat voor truck
natuurlijk. Natuurlijk, dat doen we ook voor onze klanten. We
hebben wel eens truckdealerschappen aangeboden gekregen,
maar dat is niet de weg die we willen inslaan. We willen in onze
dienstverlening topkwaliteit aanbieden. Dat doen we in koeling
en getrokken materieel. We zijn en blijven voornamelijk een trai-
lerservicebedrijf. Dat is het hart van de business.” Toch kijkt hij
met belangstelling naar de ontwikkeling van trucktechniek. “Ik
denk dat we diesel, in wat voor vorm dan ook, nog wel even als
transportbrandstof blijven gebruiken. Maar natuurlijk kijken wij
ook naar elektrische trucks, en waterstof. Niet alleen voor onszelf,
maar ook later voor onze dienstverlening.”
BANDEN
Als je met Anton Müller praat over het wagenparkbeheer van
Müller FFL, duurt het niet lang voor hij overstapt op de activitei-
ten van Müller ETTC. “Daar ben ik elke dag het meest mee bezig.
Natuurlijk, ook met ons eigen materieel, maar dat beheren we in
ETTC. Mijn broer Jan Peter heeft de dagelijkse leiding over Müller
FFL, over de logistiek. Ik doe de technische kant. Ik krijg het
natuurlijk wel te horen als er behoefte is aan nieuw materieel, of
een keuze in onderdelen. We proberen ook samen zaken uit
‘De keuze voor levensmiddelen-
transport is de juiste gebleken’
42-43-44-45-46-47_mullerfflwagenparkbeheer.indd 44 10-08-21 10:03