46 | augustus 2021 TTM.nl
fleetmanagement
natuurlijk. Na een China-reis van TRTA ben ik overgestapt
op Giti-banden. Die bevallen prima. Maar nog steeds mon-
teren we regelmatig andere merken banden bij eerste
montage af fabriek. Gewoon om de prestatieniveaus te
vergelijken.” Ook hier houdt Anton Müller de stand van
zaken goed in de gaten. “Je moet wel. Techniek staat nooit
stil. We zijn nu aan het kijken naar de nieuwe elektrische
trailer van Carrier, met koelunit zonder dieselmotor, met
accupakket en een generator op de as. Kunnen we die zelf
gaan rijden? En hoe gaan we het onderhoud ervan doen bij
Müller ETTC?”
Eigenlijk heeft Müller Fresh Food Logistics de perfecte
manier van wagenparkbeheer gevonden: je eigen service-
bedrijf oprichten! Maar Anton Müller denkt liever anders-
om: “Juist omdat we een transportbedrijf hebben, weten
we hoe belangrijk het is om je vloot optimaal en beschik-
baar te hebben. Zeker in het levensmiddelentransport.
Daarom willen we een topniveau hebben in kwaliteit en
dienstverlening. Door onze eigen vloot ook te onderhou-
den weten we precies wat er nodig is voor die topkwaliteit.
In trailers, in koelmotoren, in laadkleppen en in banden.
Daarom zijn we ook rijk uitgerust met zeven eigen service-
auto’s en twee diepladers. Alles wat onderweg gebeurt en
ons niet past, regelen we en lossen we zelf op. We weten
precies wat alles kost, hoe lang alles meegaat en wat de
beste manier van wagenparkbeheer is. Müller ETTC kan
supersnel schakelen. Dat is onbetaalbaar. Voor ons, en ook
voor onze klanten.”
#beheer
#dubbelop
#kwaliteit
‘Trailers zijn het hart van onze business’
42-43-44-45-46-47_mullerfflwagenparkbeheer.indd 46 10-08-21 10:03