Pagina 44 van: TTM.nl nr. 3 3019

44 | juni 2019 TTM.nl
Toch was aanvankelijk de liefde voor Renault helemaal niet zo vanzelf-
sprekend. “18 jaar terug had ik helemaal niets met het merk. Het zat ons
zelfs in de weg bij een overname. We wilden het bedrijf wel, maar wisten
niets van de Renaults waar ze mee reden. Daardoor duurde het allemaal
heel lang. Tot er een directeur van een Renault-dealer kwam en naar het
probleem informeerde. Ik zei heel eerlijk: ‘Jullie merk’. Maar Renault
wilde zich graag bewijzen en kwam met het aanbod dat we er twee een
half jaar lang mochten proberen in onze eigen kleuren. Als ze niet bevie-
len, konden we ze zo teruggeven. Nou, er gebeurden twee dingen: wij
namen het bedrijf over, en we raakten overtuigd van de kwaliteiten van
Renault Trucks als onze partner.”
Goed Gereedschap
“Laten we er niet omheen draaien”, meent Visser. “Er zijn heel veel
bedrijven waar ze veel meer emotie met trucks hebben dan wij hier. Wij
zijn behalve een transportbedrijf toch ook een echte full-service logistie-
ke dienstverlener. Dat maakt ons een beetje een a-typisch bedrijf, omdat
we naast fysiek transport ook een belangrijke expediteursfunctie vervul-
len. Daarom is een truck voor ons toch in de eerste plaats gereedschap.
Maar het moet wel goed gereedschap zijn. En daar hoort ook bij dat de
chauffeur er goed zijn werk mee kan doen en dat hij er graag in wil rij-
den. Daarover heb ik geen klachten. Onze chauffeurs waarderen de
ruimte van de T-Cab en het comfort. Ze vinden het ook een fijne auto die
makkelijk rijdt. Wij kiezen voor de Sleeper cabine, met een comfortstoel
en airco. Ik denk serieus dat Renault in Nederland zeker door de chauf-
feurs zwaar onderschat wordt.”
dekkinG
Visser denkt dat ook transportbedrijven het merk tekort doen. “Om te
beginnen is het dealernetwerk in orde. Dat komt natuurlijk ook door de
samenwerking met Volvo. Dat versterkt voor Renault de landelijke dek-
king. Wij kunnen onze trucks ook bij Volvo-dealers laten onderhouden als
dat zo uitkomt. Verder verwachten wij van onze toeleveranciers dezelfde
toewijding en service als wij aan onze klanten willen leveren. Omdat wij
onze vloot door het hele land laten servicen, denk ik dat wij als geen
ander weten hoe het Renault dealernetwerk in elkaar steekt en functio-
neert. En dan rijden wij niet eens op een onderhoudscontract. Wij willen
namelijk optimaal flexibel blijven. Daarom kopen we onze auto’s zelf. En
het onderhoud gebeurt gewoon op interval en noodzaak. Dat heeft naar
ons idee voordelen als we tussendoor besluiten een auto eerder te verko-
pen of er juist wat langer mee door te rijden. Dan hebben we geen pro-
blemen met een onderhoudscontract dat nog niet afloopt of juist ver-
Ongeveer de helft van de ruim 300 voertuigen van Sluyter
Logistics is een Renault. Dat is een bewuste keuze. “Ze zijn
betrouwbaar, de TCO is goed en de chauffeurs rijden er graag in.
Dan ben je er toch snel uit?”, meent directeur Sander Visser.
Heel bewust
Renault
TeksT: BERT ROOZENDAAL | FoTo’s: ROOZWORKS, KOOS GROENEWOLDfleetmanagement
Sander Visser, Sluyter Logistics
44-45-46-47_renaultwagenparkbeheer.indd 44 05-06-19 10:48