Pagina 47 van: TTM.nl nr. 3 3019

lengd moet worden. En we weten ook zeker dat bij elke beurt alles
gedaan wordt wat nodig is. Want we moeten elke dag voor 100 procent
op onze voertuigen kunnen vertrouwen.”
BeTrouWBaarheid
Wellicht is de goede zorg van de dealers een van de redenen dat Visser
geen klachten heeft over de betrouwbaarheid van zijn Renaults. “Dat zal
vast meespelen. Maar het moet ook aan de trucks zelf liggen, want wij
rijden er inderdaad probleemloos 8 of 9 jaar mee. Nu liggen bij ons de
jaarlijkse kilometrages tussen de 60.000 en de 80.000 km. Dat komt omdat
wij onze routes zo efficiënt mogelijk doen en sturen op een hoge drop-
dichtheid. Maar dan heb je relatief wel weer veel start/stopverkeer. En we
hebben ook Renaults die dagelijks twee shifts draaien en wel op 160.000
tot 180.000 kilometer per jaar uitkomen. En die doen het ook. Natuurlijk
er is wel eens iets. Maar welk merk heeft dat niet? Het enige onbekende
voor ons is dat wij nog niet weten hoe straks de restwaarde van deze
T-series zal zijn. Daarvoor is de auto nog te kort op de markt. Maar rest-
waarde is ook afhankelijk van de economische situatie op het moment
van verkoop. Daarom begrijp ik al die mensen niet helemaal die mij ver-
tellen dat ik een ander merk moet kopen vanwege de verwachte hoge
inruilwaarde. Want dat merk is doorgaans ook een stuk duurder. In feite
zit ik daarmee 10.000 of 15.000 euro voor te financieren in de hoop dat
ik dat over 8 of 9 jaar weer terugkrijg als ik de truck inruil…”
piekFijn
Gereedschap of niet, bij Sluyter moet alles wel piekfijn in orde zijn. “Wij
bestaan bijna 100 jaar en willen vertrouwen en degelijkheid uitstralen.
Dat bereiken we onder meer met zoveel mogelijk eenheid in het wagen-
park. Ja, dan krijg je in het weekend die bekende rij precies gelijke trucks
op de vestigingen. Veel bedrijven zetten dat trots op de foto. Ik vind dat
ook mooi hoor, maar daar doen we het niet voor. Met eenheid binnen
een wagenpark dat er goed verzorgd uitziet, geef je je klanten het gevoel
van degelijkheid”, is de overtuiging van Visser. “Net als het feit dat vol-
gend jaar 85 procent van ons wagenpark Euro 6 zal zijn.”
BeWusT in de kLeur
Visser: “We horen vaak genoeg ‘neem toch een witte, plak je naam er op
en dan is hij later ook weer veel makkelijker te verkopen.’ Ik vind dat half
werk. Die onderscheidende uitstraling is de reden dat wij relatief veel
geld uitgeven om elke auto in de groen met gele kleuren van het bedrijf
te laten spuiten. De heer Sluyter begon daarmee toen hij in 1926 het
bedrijf oprichtte. Bij ons stáán die kleuren dan ook ergens voor. Het
onderstreept de kernwaarden van ons bedrijf: wij investeren veel in men-
sen, materieel en IT. Dat doen we omdat we met onze klanten graag een
langdurige relatie willen opbouwen. Dan moet de hele keten kloppen.
Vanaf het eerste contact tot het moment dat onze chauffeur netjes op tijd
in een nette truck voor de deur staat.”
TTM.nl juni 2019 | 47
een van de configuraties van de T waar sluyter mee rijdt, is een bakwagen met twee-assige aanhangwagen.
44-45-46-47_renaultwagenparkbeheer.indd 47 05-06-19 10:49