Pagina 58 van: TTM.nl nr. 3 3019
nagement. Goodyear heeft in Europa 6.500 partners die
ervoor zorgen dat je gemiddeld maar 120 minuten stilstaat
met bandenpech. Hetzelfde geldt eigenlijk voor TruckForce,
Goodyears servicenetwerk van 2.500 partners over heel
Europa. Sti...
nagement. Goodyear heeft in Europa 6.500 partners die
ervoor zorgen dat je gemiddeld maar 120 minuten stilstaat
met bandenpech. Hetzelfde geldt eigenlijk voor TruckForce,
Goodyears servicenetwerk van 2.500 partners over heel
Europa. Stilstand moet voorkomen worden en dus kan de
chauffeur overal terecht voor service aan de banden. Dat is
niet allemaal adhoc. Goodyear presenteert met FleetOnline
Solutions de mogelijkheid van een samengesteld pakket
voor de fleetowner. Die is met FOS volledig ‘in control’ over
zijn bandenmanagement en kan alles online inzien. Er
worden reports en autorisaties aangeboden en er is cen-
trale facturering. Allemaal om ervoor te zorgen dat de
transporteur oog kan hebben voor vooral die ene belang-
rijke taak: transporteren. Daarbij is het goed dat hij tegen-
woordig online zo’n beetje alles over zijn vloot kan volgen.
Nog fraaier is dat hij vanaf september geen aparte apps
meer heeft voor bijvoorbeeld TPMS, de ServiceLine en
TruckForce, maar dat die allemaal gecombineerd worden.
Past wel een beetje bij het motto dat Goodyear verkondigt:
‘From the road to the cloud’.
Ontzorgen is een woord dat je tegenwoordig zo vaak
hoort dat we er een beetje immuun voor worden, maar
toch is dat wat Goodyear wil doen voor vlooteigenaren:
ze een set tools geven waarmee ze zelf, en met hulp van
Goodyear, beter bandenmanagement in huis hebben.
“Het is te makkelijk om alleen maar te rekenen en te zien
dat banden 3 procent van de operationele kosten uitma-
ken. Spreek je de taal van het rubber, dan zie je dat die
3 procent invloed heeft op 40 procent van de totale kos-
ten”, aldus David Anckaert. “Met Total Mobility geven we
de transporteur nu alle tools in handen voor het beste
bandenmanagement.”
reportage
Ook de prestaties in het
nat zijn zowel bij de
K-Max als bij de FuelMax
sterk verbeterd.
De K-Max
heeft aan-
toonbaar
meer profiel
dan de vori-
ge generatie.
58 | juni 2019 TTM.nl
54-55-56-57-58_goodyearreportage.indd 58 05-06-19 10:49