28 | oktober 2020 TTM.nl
rij-impressie
met de D13K-motor, tot en met 540 pk. Daar zit natuurlijk een zekere
overlap met de grotere FH, dus het is goed je als vervoerder af te vra-
gen welke cabine je nodig hebt voor jouw specifieke vervoerstaak.
BIj De tIjD
De Volvo FM is echt een truck die helemaal bij de tijd is. We zien ook
op deze distributietruck I-See, I-Roll, Adaptive Cruise Control en
actieve rijbaanbewaking. Dreigen we over de doorgetrokken streep te
rijden, dan stuurt de FM netjes terug. Het is nog net geen autonoom
rijden, maar de computer is wat dat betreft al knapper dan de chauf-
feur. Hij let echt altijd op.
We hebben bij deze eerste rit, ook al was het op onze vaste binnen-
landse route, niet op het verbruik gelet. Het gaat ons nu om de eerste
indruk, en die is uitermate goed. De FM maakt een forse sprong voor-
waarts en hij gaat Volvo als het goed is marktaandeel opleveren in het
distributiesegment. Dat er over niet al te lange tijd ook nog een vol-
elektrische FM aankomt, is daarbij nog eens extra goed nieuws.
het display in het dashboard
is geheel digitaal.
een camera in
de rechterspie-
gel en een extra
laag raam
geven goed
zicht.
Met de Volvo
remote is zelfs
de laadklep te
bedienen.
Scan de QR-code voor het vlog over deze rij-impressie.
#looks
#zicht
#krachtig
hoeveel ruimte
biedt de cabine (cm)?
A Breedte (van raam tot raam) 236
B Diepte (boven dashboard) 166
C Hoogte (vloer-dak) 164
D Hoogte treden vanaf de straat 38-76
E Afstand straat-cabinevloer 118
(bij volle belading)
F Knieruimte bijrijder
(afstand stoel-dashboard) 32
G Hoogte voorruit niet gemeten
24-25-26-27-28-29_rij-impressievolvo.indd 28 13-10-20 16:32