58 | december 2020 TTM.nl
rij-impressie
dBa bij 85 km/h. Dat geluid is voornamelijk afkomstig van banden- en
windgeruis. Met zijn wielbasis van 3.400 mm is de eCanter kort en dus
lekker wendbaar. Sturen gaat heel licht. Dat is prettig in stedelijk
gebied, waar de eCanter gezien zijn actieradius voornamelijk gebruikt
zal worden. Als we vertrekken bij Wensink, staat de actieradius in het
display voor ons op 87 km. Als we na een rit van bijna 62 kilometer
terugkomen, is er nog 18 km actieradius over. Dat display klopt dus
wel, en dan moeten we er nog bij zeggen dat we redelijk wat kilome-
ters op de snelweg hebben gereden. Wat wel onthouden moet wor-
den: deze rit vond plaats zonder lading in de box achterop de eCanter.
De brede box mag dan wel geen Nederlandse specificatie zijn, wij
keken er met onze kleine spiegels nog altijd makkelijk omheen.
NIEt kOPEN, MAAr LEASEN
De eCanter is echt een fijne bedrijfsauto om te rijden. Ergonomisch
kan hij wellicht wat beter, maar het in- en uitstappen bijvoorbeeld is
prima. Dat kun je prima een dag lang doen. Of zolang je actieradius
hebt natuurlijk, al zal de gemiddelde vervoerder in stad of regio aan
100 km per dag wel voldoende hebben. De nieuwste stations van
Fastned bieden behalve voldoende rijhoogte voor bedrijfsauto’s ook
snelladers, waar je met een uurtje alweer 80 procent stroom in je
accu’s hebt zitten. Dan zou je op een drukke dag dus nog een paar
adressen extra kunnen doen. Voordeel van de Fuso eCanter: hij is
direct leverbaar. Nadeel: hij is niet te koop, maar hij wordt enkel op
basis van operationele lease aangeboden. Dat is inclusief reparatie en
onderhoudscontract, zodat de klant wat dat betreft geen risico loopt.
In eerste instantie werd hij aangeboden met een leasecontract voor 24
maanden. Nu biedt Mercedes-Benz Nederland hem aan op basis van
een leasecontract van 48, 60 of 72 maanden. Tarieven zijn op aan-
vraag.
Het zicht naar
rechts is door
het vele glas
best goed. De
spiegels vol-
staan, een
groothoek erbij
is altijd fijn
natuurlijk.
#wendbaar
#emissievrij
#japans
Hoeveel ruimte
biedt de cabine (cm)?
A Breedte (van raam tot raam) 187
B Diepte (boven dashboard) 143
C Hoogte (vloerdak) 137
D Hoogte treden vanaf de straat 47
E Afstand straat-cabinevloer 76
(bij volle belading)
F Knieruimte bijrijder
(afstand stoel-dashboard) 29
G Hoogte voorruit 71
54-55-56-57-58-59_fusoecanterrij-impressie.indd 58 07-12-20 16:16