Zin en onzin over ZE-zones

Zin en onzin over ZE-zones featured image

Distribuerend Nederland vreest de komst van de zero emissiezones in binnensteden. Daarover wordt van alles geroepen. Kan ik na 2025 nog wel mijn werk doen? Het antwoord is ja. Maar de tijd van ‘ja maar’ is echt voorbij: je moet dan wel aan de bak. Want ook buiten de ZE-zones gaat er veel veranderen op de weg. [INHOUD | INDEX TTMnl2023_2_28]

Om te beginnen: natuurlijk wordt de soep niet zo heet gegeten als stadsbesturen die hadden willen opdienen. Er is geen landelijke verplichting waarmee gemeentebesturen vervoerders kunnen dwingen om na 2025 alleen nog elektrisch te bevoorraden. Wel wordt daar wel een beetje mee gedreigd. En van de 140.000 trucks in dit land komen er 100.000 nooit in een binnenstad. We hebben het dus over circa 40.000 voertuigen waarvan ook nog eens een deel een ontheffing krijgt.

Feit: van de veertig gemeenten die aankondigden een zero-emissie zone in te voeren, zijn er momenteel nog 28 over. En die zijn nog lang niet allemaal even ver met hun plannen. Zie daarvoor de site www.opwegnaarzes.nl, waar voor alle deelnemende gemeente de status staat aangegeven.

Voor abonnees

Het artikel dat je probeert te lezen is voor abonnees
Voor abonnees artikelen zijn alleen toegankelijk voor digitaal en compleet abonnees van TTM.nl.

  • >> Log gratis in als abonnee van TTM.nl
  • >> Abonneer om onbeperkt voor abonnees artikelen en digitale magazines te lezen

Digitaal abonnement

Voor 27,95 per maand (excl. btw) sluit je al een digitaal jaarabonnement af. Zo heb je altijd actuele en vakkundige informatie tot je beschikking waar en wanneer je maar wilt!

Bekijk de aanbieding

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Zorg dat je niets mist. Abonneer je nu op TTM.nl. Abonneer