Onder de naam TimoCom Identify Service lanceerde de van origine Duitse vrachtbeurs een nieuwe controlemogelijkheid die moet bijdragen aan nog meer veiligheid.
Met de nieuwe gratis service TimoCom Identify ondersteunt de Düsseldorfse IT-dienstverlener zijn klanten optimaal bij de controle van nieuwe zakenpartners. De dienst wordt toegevoegd aan het al bestaande meervoudig getrapte veiligheidssysteem van TimoCom. Met deze nieuwe service appelleert de TimoCom aan de zorgvuldigheidsplicht van de gebruikers. Chief Representative Marcel Frings: “Wij stellen dag in dag uit alles in het werk om alles op rolletjes te laten draaien. Dat is bij dagelijks tot maar liefst 300.000 aanbiedingen een enorme uitdaging! Elke opdracht heeft zo zijn eigen bijzonderheden, daarom moet ook de klant zelf zijn zakenpartners goed onder de loep nemen. Bestaan er dan nog steeds twijfels omtrent de identiteit, kunnen onze gebruikers een identificatie-opdracht starten.”
Eerst zelf goed controleren
Wie gebruik wil maken van de nieuwe TimoCom service, dient vooraf zijn potentiële zakenpartner eerst zelf te controleren. “Waarop de gebruiker vooral moet letten”, legt Frings uit, “is bijvoorbeeld het vergelijken van de gegevens van de opdrachtnemers met de geautoriseerde ondernemingsprofielen in het transportregister van de beurs. Daarnaast dient men de documenten te controleren die bij opdrachtverstrekking aan nieuwe partners doorgaans worden opgevraagd. Pas wanneer er na deze voorcontrole toch nog gerede twijfel omtrent de gegevens van de ander bestaan, dient het TimoCom Identify team te worden ingeschakeld.” Het bijbehorende formulier en de modaliteiten zijn te vinden op www.timocom.com in de rubriek „Veiligheid” in het submenu TimoCom Identify. Zodra de opdracht volledig ingevuld per fax of per e-mail aan is verzonden, trekt het TimoCom Identify team maximaal vijf werkuren uit voor een grondig onderzoek.
