Timocom lanceert Messenger

Timocom lanceert Messenger featured image

TimoCom lanceert een Messenger tool om de communicatie rond haar vervoersplatform te verbeteren. Messenger is gratis voor alle TimoCom-gebruikers.

Messenger_1J8A4308_900x600px_RGBDe bedrijfscommunicatie van de TimoCom-gebruiker zal door de komst van de Messenger totaal veranderen, zegt TimoCom. De gebruiker heeft nu de mogelijkheid om een aanbieding te kiezen uit de vrachtbeurs TC Truck&Cargo en met slechts één klik de chat voor aanbiedingen te openen om met de zakenpartner te kunnen onderhandelen. Als de onderhandelingen zijn afgerond en aanbieder en vrager afspraken hebben gemaakt, is de chatgeschiedenis uit te printen of lokaal op te slaan als PDF-bestand. Ook aan het aspect veiligheid is gedacht: als klanten via de TimoCom Messenger communiceren, kunnen ze er altijd van uitgaan dat ze te maken hebben met een “echte” gebruiker. Iedere nieuwe klant wordt namelijk uitvoerig gecontroleerd voordat hij toegang krijgt tot het vervoersplatform. Bij openbare chats is dit wel anders.

Het IT-bedrijf met hoofdkantoor in Erkrath heeft naast de chat voor aanbiedingen ook gedacht aan een algemene chat die bedoeld is voor niet-werkgerelateerde gesprekken: “Goede contacten zijn onmisbaar. Door de algemene chat kunnen onze gebruikers heel gemakkelijk een netwerk met geselecteerde partners opbouwen en contact houden via de Messenger. Zakenrelaties onderhouden was nog nooit zo eenvoudig”, aldus Marcel Frings, woordvoerder van TimoCom. Een bijkomend voordeel: gebruikers van het vervoersplatform kunnen de algemene chat ook binnen een bedrijf als communicatiemiddel voor collega’s gebruiken, zodat ze snel informatie kunnen uitwisselen. De collega’s moeten daarvoor wel een TimoCom-licentie hebben.

Vooral in de transportwereld is snel reageren en meteen beschikbaar zijn van groot belang. De gebruikers kunnen de Messenger daarom ook op mobiele apparatuur gebruiken. Daarvoor moet hij zich gewoon inloggen op een mobiel apparaat via de transportbarometer-app met de TimoCom-account. De contacten en chats worden dan automatisch gesynchroniseerd. “Een Messenger die op verschillende apparaten kan worden gebruikt, heeft als voordeel dat onze gebruikers ook onderweg toegang hebben tot de vrachtbeurs, met name als de deal is gesloten. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn om al zaken te doen voor de volgende dag of om van tevoren een overzicht te krijgen van wat er nog allemaal op de planning staat. Met onze Messenger kunnen gebruikers de nieuwste berichten niet alleen op een computer, maar ook op een smartphone of tablet zien”, legt Marcel Frings uit.

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Zorg dat je niets mist. Abonneer je nu op TTM.nl. Abonneer