Van de Scheur Logistiek bezorgt ook bij consumenten

Van de Scheur Logistiek bezorgt ook bij consumenten featured image

Logistiek dienstverlener Van de Scheur Logistiek introduceert een nieuwe dienst met hoog serviceniveau: consumentenleveringen. Het bedrijf biedt hiermee retailers, groothandels en speciaalzaken een betrouwbare, professionele leveringsservice voor zowel on- als offline winkels. De nieuwe dienst geeft bedrijven de mogelijkheid om geleverde goederen bij de consument tot in de woning te leveren, te monteren en te demonstreren. Retailers kunnen hierdoor de bezorgservice van Van de Scheur Logistiek tevens als marketingmiddel inzetten.

Van de Scheur LogistiekDe leveringsservice van Van de Scheur Logistiek aan consumenten is met name bedoeld voor grotere producten, zoals meubelen, sanitair, witgoed en scootmobielen. Consumenten bepalen zelf  de leverdag en dagdeel.

Van de Scheur Logistiek biedt verschillende opties voor het maken van een afleverafspraak. Dat kan ten eerste aan de webwinkelkassa . Bij webwinkels maakt de consument tijdens het checkout-proces een keuze voor een leverdag en -dagdeel. Van de Scheur Logistiek stuurt een dag voor levering een e-mail met daarin het leveringstijdvak. De levering vindt vervolgens plaats op het gekozen dagdeel binnen een tijdsvak van 2 uur. Indien gewenst krijgt de consument een sms ter herinnering. De tweede mogelijkheid is via e-mail en sms.  Na ontvangst van de order verstuurt Van de Scheur Logistiek de consument automatisch een e-mail met daarin een kalender. Hierop geeft de consument een voorkeurdatum en dagdeel aan. Evenals bij optie 1 stuurt Van de Scheur Logistiek een dag van te voren per e-mail het leveringstijdvak en indien gewenst een sms ter herinnering. De derde mogelijkheid is een telefonische afspraak. Van de Scheur Logistiek neemt telefonisch contact op met de consument om een leverafspraak in te plannen. Deze optie is voor bepaalde doelgroepen een prettige optie, bijvoorbeeld voor consumenten die niet of nauwelijks actief zijn op het internet.

De klantbeleving staat centraal bij Van de Scheur Logistiek. De bezorgers van Van de Scheur Logistiek bellen een half uur voor aankomst naar de consument om aan te geven dat ze onderweg zijn. Eenmaal op het adres aangekomen, kan de consument kiezen voor levering op de begane grond of een hogere verdieping. Samen met de consument nemen de medewerkers van Van de Scheur Logistiek de geleverde goederen door op compleetheid. Op verzoek monteren en plaatsen de bezorgers de zending. Verder kunnen de Van de Scheur Logistiek-medewerkers uitleg geven over de werking van het product, zoals bij een scootmobiel. Tenslotte is het mogelijk de betaling aan de deur via een mobiele pinautomaat te voldoen. Alle bezorgers van Van de Scheur Logistiek hebben een cursus Communicatieve Vaardigheden afgerond, zodat zij klanten op een correcte manier te woord staan.

“Van de Scheur Logistiek heeft als logistieke partner het laatste contact met de consument in het aankoopproces. Daarom zien wij ons personeel als ambassadeur van onze klanten waarvoor wij bezorgen. Door het hoge serviceniveau van Van de Scheur Logistiek merken consumenten dat ook de levering tot in de puntjes is geregeld. Dit verhoogt de kans op herhalingsaankopen”, zegt Hanno van de Gronden, Manager Business Development bij Van de Scheur Logistiek. “Daarnaast kunnen retailers de extra service rondom het thuis bezorgen van producten tot onderdeel maken van hun marketinginspanningen. Op deze manier is het mogelijk om nieuwe klanten te werven en zo hun omzet te verhogen.”

Van de Scheur Logistiek maakt voor de levering aan consumenten gebruik van zijn eigen binnendienst voor bezorgafspraken. Daarnaast onderzoekt de logistieke specialist continu de kwaliteit van zijn consumentenleveringen.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Zorg dat je niets mist. Abonneer je nu op TTM.nl. Abonneer