Stijgende kosten en veranderend koopgedrag in fashionlogistiek

Stijgende kosten en veranderend koopgedrag in fashionlogistiek featured image

DHL Supply Chain, marktleider op het gebied van contractlogistiek, heeft een rapport uitgebracht over de logistieke ontwikkelingen in de internationale mode- en lifestylebranche. Het rapport, onder de titel ‘Migrating Towards a Cross-Channel High Speed End-to-End Value Chain’, is uitgevoerd door de supply-chainconsultants Buck Consultants International, in opdracht van DHL Supply Chain. Op basis van een industriebrede enquête, signaleert het verslag acht belangrijke kwesties die volgens supply-chainspecialisten de agenda in de komende jaren zullen bepalen.

Fashion Logistics“De grootste uitdagingen voor de nabije toekomst liggen in de stijgende kosten, als gevolg van de stijgende katoenprijzen en de hogere loonkosten. Verder zal er sprake zijn van toenemende concurrentiedruk in de detailhandel, met nieuwe spelers en veranderende verkoopkanalen, met name e-commerce, alsmede een algemene verschuiving in de richting van kortere modecycli. “Het snel kunnen aanpassen aan veranderende omstandigheden en nieuwe trends in supply chain management zal van cruciaal belang worden”, aldus Marcel Beelen, Vice President Business Development, Fashion en Lifestyle bij DHL.

Centrale gedachte in het rapport is dat de waardepropositie van een bedrijf bepalend is voor de logistieke strategie. In deze context neemt het belang van logistieke functies toe, aangezien veel processen die bepalend zijn voor de klantbeleving in handen liggen van supply-chainprofessionals. Om met het oog op het veranderende koopgedrag van de consument concurrerend te kunnen blijven, beveelt het onderzoek de Europese mode- en lifestyle branche aan, om over te gaan op een snelle, cross-channel, end-to-end waardeketen.

Het complete rapport is hier te downloaden

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Zorg dat je niets mist. Abonneer je nu op TTM.nl. Abonneer