DHL Freight zet Super Eco Combi in tussen Madrid en Barcelona

DHL Freight zet Super Eco Combi in tussen Madrid en Barcelona featured image

DHL Freight heeft twee Super Eco Combi’s geïntroduceerd voor het vervoer van stukgoederen tussen de terminals in Madrid en Barcelona. Deze voertuigen bestaan uit twee gekoppelde opleggers met een totale lengte van 31,75 meter. De SEC’s geven DHL Freight meer flexibiliteit in haar wegtransport.

Een opvallend kenmerk van de Super Eco Combi is het versterkte chassis van de voorste oplegger, dat speciaal is ontworpen om te voldoen aan de eisen van trekken en remmen. Daarnaast maakt een ingenieus koppelsysteem het mogelijk dat de voorste oplegger gebruikt wordt tussen Madrid en Barcelona, terwijl de achterste oplegger doorreist naar het DuitseFreiburg. Dit concept geeft DHL Freight flexibiliteit in haar Europese logistiek.

Dankzij het modulaire ontwerp optimaliseert de Super Eco Combi de transportstromen en verlaagt het de milieubelasting aanzienlijk. De trekkende voertuigen tanken HVO brandstof, wat volgens DHL Freight een CO2-reductie tot 90 procent mogelijk maakt. In Spanje is men al jaren bezig met de SEC en is hij tegenwoordig opgenomen in wetgeving. In Nederland moet dit jaar weer een proef worden gestart met de SEC.

Rubén Gavela, General Manager van DHL Freight Iberia, is tevreden over de toevoeging van deze technologie aan de vloot. “We zijn trots om met deze voertuigen te gaan werken”, aldus Gavela. “Ons doel is om verder te bouwen aan duurzamer en kwalitatief hoogstaand transport voor onze klanten.”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Zorg dat je niets mist. Abonneer je nu op TTM.nl. Abonneer