Nieuwe LZV-concepten van Broshuis en Tracon

Nieuwe LZV-concepten van Broshuis en Tracon featured image

Naast de nieuwe LZV-concepten van Burgers/D-TEC en Jumbo/Heiwo/VSE hebben ook Van Holten/Stam/Broshuis en Tracon nieuwe LZV-concepten ontwikkeld. Onder de naam 2City ontwikkelden Van Holten/Stam/Broshuis een LZV-combinatie met twee 10,4 m lange opleggers. De combinatie is inmiddels door de RDW goedgekeurd. Bijzonder is dat beide opleggers gestuurd zijn.

EcocombiDaardoor is het dus niet meer nodig goederen om te laden van de LZV naar city-opleggers of andere stadsdistributievoertuigen. Beide opleggers zijn ook voorzien van een normale achtersluitlaadklep. De twee identieke opleggers, desgewenst als 2-asser leverbaar, worden gekoppeld door middel van een éénassige gestuurde dolly. De dolly kan ook direct op een trekker worden gekoppeld.
Tracon/Ecocombi heeft een LZV-concept ontwikkeld waarbij geen gebruik wordt gemaakt van een losse dolly. Onder de naam Combitrain ontwikkelde men een LZV waarvan de voorste oplegger is voorzien van een uitschuifbaar asstel, zodat er gewoon aan een dok kan worden geladen en gelost. Afhankelijk van de lengte van de Combitrain is deze uitgevoerd met een naloopgestuurde as of met hydraulische besturing. Ingeschoven worden er 1 of 2 assen gelift waardoor er een volwaardige cityoplegger ontstaat, eventueel inclusief laadklep voor distributiewerk. Uitgeschoven met neergelaten assen kan er een volgoplegger aangekoppeld kan worden. De achterste City oplegger kan een bestaande standaard oplegger zijn.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Zorg dat je niets mist. Abonneer je nu op TTM.nl. Abonneer