Nieuwe Volvo’s voor Gebr. Van Leeuwen

Nieuwe Volvo’s voor Gebr. Van Leeuwen featured image

Gebr. van Leeuwen Boringen heeft sinds kort de beschikking over een Volvo FMX 8×4 Tridem met kraan en haakarm en een Volvo FH 8×4 trekker met 85 ton/meter autolaadkraan.

Gebr. van Leeuwen Boringen heeft zich toegelegd op innovatieve sleufloze technieken voor het kruisen van wegen, spoorwegen, waterwegen en ondergrondse infrastructuur. Het bedrijf voert gestuurde boringen, schildboringen, open – en gesloten frontboringen, doorpersingen en engineering uit en doet het meeste van de ontwikkeling en het onderhoud aan machines zelf. De vrachtwagens van Gebr. van Leeuwen Boringen rijden in het binnenland alle boormachines en bijbehorend materiaal van de ene plek naar de andere. Tot vorig jaar werd vaak een extern transportbedrijf ingehuurd, maar om kosten en transport in eigen beheer te kunnen houden besloot Gebr. van Leeuwen Boringen een oude vrachtwagen te vervangen en daarnaast een extra truck aan te schaffen.

Dat het Volvo moest worden, werd al vrij snel duidelijk. Manager Special Projects Arvid de Groot legt het uit. “Na offertes bij verschillende merken neer te hebben gelegd, kwam Volvo als beste uit de bus. Van Dijk Woerden zit bovendien bij ons om de hoek en we hadden al voertuigen in onderhoud bij deze garage. Dat bevalt heel goed. Natuurlijk ging het ook om de offerte waar we heel tevreden over waren, maar de goede contacten die we met Van Dijk Woerden hebben en de prima service die ze daar bieden gaven de doorslag.” Samen met vertegenwoordiger Roel Hoogendoorn en carrosseriebouwer HSM Utrecht BV werden een nieuwe Volvo FMX 8×4 Tridem met kraan en haakarmsysteem en een Volvo FH 8×4 trekker met een 85 ton/meter kraan samengesteld.

De Volvo FMX is aangeschaft om een 30 tons gestuurde boormachine te kunnen vervoeren en containerunits te laden en te lossen. De Volvo FH met 85 ton/meter kraan doet het transport van alle boormachines- en installaties en de kranen. Daar is namelijk heel wat kracht voor nodig. Gekozen is voor een Tridem met een tientons vooras. Daarachter komt een 4-assige semi dieplader waardoor een totaalgewicht van honderd ton kan worden vervoerd. Het is een uniek voertuig vanwege de extra stempelpoot aan de voorkant. De Groot: “Normaal stempelt een dergelijke truck naar de zijkant af om te kunnen hijsen met twee stempelpoten. Nu kan de kraan ook over de cabine heen en kan hij maximale last hijsen. Perfect voor boorlocaties waar te weinig ruimte is om dichtbij het equipment te komen. Daardoor heeft de truck geen beperkingen en is hij uiterst flexibel. Bovendien blijft het voertuig ondanks de zware kraan door Optimized Traction binnen de aslastwaardes en door Volvo Dynamic Steering blijft de FH goed stuurbaar.”

De Groot is ontzettend blij met de goede samenwerking tussen hem, Van Dijk Woerden en HSM. “Ik had een uitgebreide wensenlijst en de heren van HSM en Van Dijk zijn er vol enthousiasme mee aan de slag gegaan. Samen met Hans van Ekris van HSM en Roel Hoogendoorn van Van Dijk hebben we gekeken wat het ultieme setje moest worden van de trucks met carrosserie. Dit werd opgepakt en het resultaat mag er zijn.” Ook de chauffeurs zijn razend enthousiast. Goed werk van Van Dijk, vindt De Groot. “Ik ben met Volvo en Van Dijk echt wel meer dan tevreden. Roel, Vincent en alle monteurs zijn echt toppers die van open en eerlijke communicatie houden. Dat is bij ons precies hetzelfde. Misschien wel de belangrijkste reden waarom de samenwerking zo goed is verlopen!”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Zorg dat je niets mist. Abonneer je nu op TTM.nl. Abonneer