Onlangs leverde Pacton twee identieke opleggers af aan de eigen rijders Van Dongen Transport en Broeren Transport. De bedrijven rijden samen en zijn gespecialiseerd in het transport van staal, ze rijden regelmatig met onderdelen voor grote vloeistoftanks. In de rongpotten zijn bokken te plaatsen, waarop deze halfronde delen vervoerd kunnen worden.
De opleggers zijn voorzien van 3 stuks 9-tons BPW assen met trommelremmen. Hiermee hebben de opleggers een GVW van 42.000 kg. Er is specifiek gekozen voor trommelremmen, omdat deze beter bestand zijn tegen de vuile omstandigheden, waar de opleggers met regelmaat ingezet zullen worden. Omdat er veel zware ladingen vervoerd worden, zijn de open laadbakken zwaar uitgevoerd. Zo is het randprofiel gemaakt uit UNP-160 profiel en is er gekozen voor heavy duty bindvoorzieningen als; 8-tons bindogen en extra zware touwhaken. In de vloer zijn in totaal 10 stuks rongkokers aangebracht en aan beide zijden in de rand nog eens 10 per kant. In de rongkokers kunnen naast de meegeleverde rongen ook de speciale bokken geplaatst worden.
Op de opleggers zijn diverse opbergvoorzieningen gemonteerd. Op het kopschot is een rongenrek geplaatst, waarin 20 rongen passen. Als bergruimte zijn er onder de vloer een stophoutbak en een RVS kist bevestigd. Er is bewust gekozen voor Pacton opleggers omdat deze aan de specifieke eisen van de klant kunnen voldoen, en ook omdat er al reeds enkele Pactons in gebruik zijn. Na het bevestigen van de order kon via de chassis-tekening de plaatsing van de componenten en de rong-posities worden vastgesteld. Dit is van belang in verband met de speciale bokken, waarop de lading komt te liggen.