Hans Stacey, bekend als Dakar-coureur maar natuurlijk ook handelaar in brandstof en smeermiddelen, gaat rijden met een nieuwe Iveco Stralis Hi-Way Euro 6. Stacey Olie levert naast brandstof en smeermiddelen ook AdBlue. Om de kwaliteit van het product te kunnen garanderen wordt de AdBlue met eigen tankwagens bij BASF in Duitsland geladen.
Stacey kiest bewust voor de Stralis Hi-Way Euro 6, want hij moet ook op de Maasvlakte zijn. “De motoren van Iveco hebben me overtuigd”, zegt Stacey. “Technisch gezien is Iveco met Euro 6 zeer vooruitstrevend, met alleen SCR. Het geringe meerverbruik aan AdBlue in verhouding tot het lagere brandstofverbruik, beïnvloedt de TCO (Total Cost of Ownership) positief. Een Euro 6 Stralis rijdt zuiniger dan een Euro 5 . Bovendien blijven de lange service-intervallen hetzelfde: 150.000 km of een jaar. Door de betrouwbaarheid van de totale aandrijflijn ben ik ervan overtuigd dat de TCO wezenlijk lager zal zijn dan tot nu toe. Gemiddeld rijden we 8 jaar met een truck omdat we alleen voor eigen vervoer rijden en de keuze is dus heel belangrijk. Wat er in Duitsland met de Maut op dit gebied ook mag gebeuren, ik wil dit met Euro 6 tegemoet treden. Als je ziet dat na vier Dakars deze motoren nog perfect lopen. Dan is de keuze snel gemaakt. De trekker is ook ADR gekeurd, dus een brandstofoplegger kan er ook achter. Daarnaast heb ik een speciale AdBlue oplegger, die speciaal voor dit doel is ingericht en goedgekeurd, De oplegger is voorzien van geijkte computergestuurde meetapparatuur. Met dit voertuig kunnen wij onze klanten de service, kwaliteit en betrouwbaarheid garanderen zoals ze die van Stacey Olie gewend zijn.”
