Volgens de spoorlobby „Allizanz pro Schiene“ is uit een al vorg jaar gehouden onderzoem gebleken dat de transportondernemers in de Duitse deelstaat Thüringen nauwelijks brood zien in de 25,25 lange vrachtauto combinatie (door Allianz pro Schiene stelselmatig Monstertruck genoemd).
Het onderzoek is al in 2009 uitgevoerd door de Fachhochschule Erfurt, die ook de test zelf begeleid heeft. Zij enquêteerden 247 regionale transportbedrijven. Daarvan zei 90% geen enkele behoefte te hebben aan aankoop van een LZV en er ook geen inzetmogelijkheden voor te zien. Volgens Allianz woordvoerder Roggermann zijn het alleen enkele grote ondernemingen die interesse hebben in het 25,25 meter concept. “Dat LZV’s onder laboratorium omstandigheden minder brandstof verbruiken en ritten uitsparen is een sprookje” aldus Roggermann die ook één van de drijvende krachten is achter de website Nomegatrucks.com
Bron: Allianz pro Schiene
