Op de autosalon van Genève 2009 onthult Ford de vernieuwde Tourneo Connect met een vernieuwd in- en exterieur. Er komt ook een elektrische versie van. In Genève stond een prototype.
De volledig elektrische aandrijving van de Tourneo Connect BEV-conceptcar (Battery Electric Vehicle)is ontwikkeld in samenwerking met Smith Electric Vehicles, de een ervaren bedrijf op het gebied van het inbouwen van elektrische aandrijvingen in bedrijfsauto’s. In Groot Britannië en bepaalde Europese markten, zoals Nederland, levert Smith al accu-aangedreven uitvoeringen van de middelgrote Ford Transit aan fleet owners. Later dit jaar verschijnt er een accu-aangedreven versie van de kleinere Ford Transit Connect. Deze technologie is nu aangepast voor de Tourneo Connect BEV-conceptcar. John Fleming, Chairman en CEO van Ford Europa: “De technologie wordt al langer toegepast in bedrijfsauto’s. Op de autosalon van Chicago 2009 hebben we bevestigd dat we de Transit Connect als BEV in Noord-Amerika zullen introduceren in 2010, samen met onze partner Tanfield.” In de Tourneo Connect BEV-conceptcar is gekozen voor de nieuwste accutechnologie. Een 21 kWh sterke lithium-ion-fosfaataccu drijft een 50 kW sterke permanente magneetmotor aan; het koppel daarvan wordt via een transmissie met één versnelling overgebracht op de aandrijfassen. Met deze configuratie weet Smith Electric Vehicles een actieradius van maar liefst 160 km en een topsnelheid van 113 km/h te bereiken.