Om het gat in het leveringsprogramma tussen de 23 ton oprij-Cargo en de 34 ton oprij-Trakker op te vullen, heeft Veldhuizen een 27 ton oprijversie van de DAF CF ontwikkeld met een netto laadvermogen van 17,5 ton.
Als basisvoertuig is gekozen voor een DAF CF met een PX7 motor. Van deze DAF CF wordt het chassis verwijderd en vervangen door een verzinkt dieplader chassis. Onder dit chassis wordt de originele luchtgeveerde DAF as gemonteerd. Op 1,31 meter achter de aangedreven as wordt een luchtgeveerde en fusee gestuurde as geplaatst. Op de aangedreven as wordt de bandenmaat 315/45R22,5” gemonteerd, zodat de rijhoogte slechts 88 cm is. Om tijdens laden en lossen de achterzijde van de laadvloer extra te laten zakken, wordt op de achterste as de nog kleinere 247/70R17,5” diepladerband gemonteerd.

Van deze lage achterzijde wordt de achterste 2 meter dubbel geknikt afgeschuind met daarachter een volledige ‘Domex’ oprijklep, zodat de oprij hoek slechts 6 graden bedraagt. Deze oprij klep van 3 meter lang is luchtdoorlatend en dubbel opvouwbaar voor een lage luchtweerstand. Zowel de achterste 3 meter van de laadvloer als van de oprij kleppen zijn uitgevoerd in roosterprofiel, zodat ook bij slechte omstandigheden er maximale grip is.
Om toch voldoende bodemvrijheid te houden op bouwterreinen, worden de stabilisatorstangen van de luchtveren hoger aan het chassis gemonteerd en wordt de uitlaat van de PX7 motor in de laadvloer verwerkt.
De oprij CF is leverbaar met een 210 en 230 KW motor, gekoppeld aan een 6 versnelling A/S -tronic of een handgeschakelde 9-bak. De prijs van de Oprij CF inclusief hydraulische oprij klep, 26 sjorpotten, RVS opslagkist en 5,4 ton lier bedraagt 100.000 euro.
De oprij CF is ook leverbaar als wegenbouwuitvoering. Deze uitvoering heeft handbediende oprijgoten van 2,30 mtr. en een volledig hardhouten vloer. Deze uitvoering kost 10.000 euro minder dan een hoogwerkerversie.
De oprij-CF is uit voorraad leverbaar. Van beide versies zijn er 5 beschikbaar.
