Op de autobeurs Auto Shanghai lanceerden Sinotruk en MAN een nieuw gezamenlijk merk truck voor China en andere Aziatische markten.
Het nieuwe merk truck heet Sitrak maar wordt op de thuismarkt China op de markt gebracht onder de Chinese naam Shandeka. Als logo is gekozen voor drie gestileerde ginkgo-bladeren, in Azië symbool voor uithoudingsvermogen en levenskracht. De verkoop in China zal uitsluitend verlopen via Sinotruk, de exportmarkten worden bediend door de bestaande distributienetwerken van MAN en Sinotruk. Men verwacht tegen 2018 op jaarbasis in totaal 200.000 trucks te verkopen waarvan 160.000 op de Chinese markt. De Sinotruk bevat componenten en technologie van MAN. MAN heeft in2009 ruim 560 miljoen euro geïnvesteerd in Sinotruk en heeft een direct belang van 25% plus één aandeel in de Chinese producent. De samenwerking tussen MAN en de Heavy Duty Truck Corporation , het huidige Sinotruk, gaat terug tot 1983 voor de bouw en licentieverstrekking van Steyr-trucks.