Deze week vindt de officiële lancering plaats van de nieuwe Opel Movano. Opel wil er twee keer zoveel van verkopen als men nu doet.
In de ondernemingsstrategie van Opel zal uitbreiding van de bedrijfswagen activiteiten een zeer belangrijke rol spelen. Bedoeling is dat de verkopen van bedrijfsauto’s fors worden opgekrikt. In heel Europa wil men de verkopen van de nieuwe, door Renault ontwikkelde en geproduceerde Movano bestelauto verdubbelen. Traditioneel was Opel in Europa altijd succesvoller met de lichtere, eveneens in samenwerking met Renault geproduceerde Vivaro. In heel Europa verkocht Opel in 2009 1,137 miljoen bestelauto’s, Renault zat daar met 1,339 miljoen een stuk boven. De cijfers hebben in beide gevallen betrekking op het gehele bedrijfsauto programma. Opel wil de Movano in ieder geval scherp gaan prijzen. In Duitsland is er al een instapmodel van 24.990, euro. Verder hoopt men dat de uitbreiding van het modellenprogramma met een langere versie van het gesloten bestelmodel en de keuzemogelijkheid tussen voor en achterwielaandrijving extra klanten zal trekken. Het prijsverschil tussen voor- en achterwielaandrijving zal naar zeggen van de fabriek op rond de 1000 euro liggen.
Bron: Transporternews
Opel wil Movano verkopen verdubbelen
