Cummins komt naar de vakbeurs IAA Transportation en neemt de belangrijkste nieuwe aandrijflijnen voor vrachtwagens mee. Daarmee gaat het om een wijde range, met ook e-assen, waterstofmotoren én de nieuwste dieselmotor met Euro 7 ready nabehandelingssysteem.
Bezoekers aan de Cummins-stand op de IAA Transportation, die van 17 tot 22 september plaatsvindt in Hannover, zullen een reeks vermogensoplossingen te zien krijgen, waaronder een geavanceerde dieselmotor met een nabehandelingssysteem dat klaar is voor Euro 7, een CO2-vrije waterstofmotor en batterij-elektrische en waterstof-brandstofceltechnologieën van Accelera. Het bedrijf zal ook een breed scala aan aandrijftechnologieën tonen, waaronder achterassen, e-assen en remmen in wat de meest uitgebreide power technology showcase tot nu toe zal zijn.

Jennifer Rumsey, voorzitter en CEO van Cummins: “Naarmate de bedrijfsvoertuigenindustrie in Europa dichter bij de Euro 7- en CO2-regelgeving komt, worden beslissingen over vermogenstechnologie moeilijker en complexer. Wij richten ons op het leveren van een breed scala aan toonaangevende vermogensoplossingen die de uitlaat- en broeikasgasemissies vandaag verminderen en tegelijkertijd de prestaties, betrouwbaarheid en totale eigendomskosten leveren die onze klanten en de transportsector in het algemeen nodig hebben om hun bedrijf te runnen.
Deze vermogensoplossingen onderstrepen de inzet van Cummins voor zijn Destination Zero-strategie, die erop gericht is om de op motoren gebaseerde technologieën te bevorderen en tegelijkertijd het nul-emissieaanbod en onze bredere aandrijflijncapaciteiten uit te breiden. Deze aanpak stelt onze industrie in staat om de beschikbaarheid van technologie af te stemmen op de gereedheid van de infrastructuur, terwijl we ervoor zorgen dat onze OEM-klanten de komende Europese regelgeving praktisch, flexibel en met meerdere opties kunnen benaderen.”
Een belangrijk hoogtepunt is de weergave van de aandrijflijn van Cummins, waarbij het uitgebreide productassortiment wordt getoond, waaronder de X10, die klaar is voor Euro 7, en een X15H-verbrandingsmotor op waterstof. Beide producten worden tentoongesteld naast de nieuwste nabehandelingssystemen, Eaton-Cummins-transmissies, Meritor MIS10 onafhankelijke voorwielophanging, 17 HE achteras en ELSA 225 H luchtschijfremmen. Deze technologieën zijn ontworpen om de brandstofefficiëntie te verbeteren, de uitlaatemissies te verlagen en de voertuigprestaties te verbeteren ter ondersteuning van de overgang van de industrie naar Euro 7- en CO2 HDV-regelgeving.
Cummins zal ook zijn engagement tonen om het volledige waterstofecosysteem te bevorderen met zijn e-turbocharger, e-compressor, waterstofrecirculatiepomp, brandstofcelinjector en brandstofcelejector. Deze onderdelen zijn bedoeld om de brandstofcelefficiëntie te verbeteren, het geluidsniveau te verlagen en de betrouwbaarheid te vergroten. Daarnaast zal het nieuwste Type IV-waterstofbrandstofopslagsysteem van NPROXX, het joint venture-partnerschap van Cummins met ETC, worden tentoongesteld.
Naast de fysieke producten zal Cummins een virtuele interactieve display presenteren met valvetrain-technologieën, turboladers, nabehandelingen, dosers en assen. De interactieve display biedt een unieke, hands-on ervaring waardoor deelnemers op een meeslepende manier met geavanceerde producten en technologieën in aanraking kunnen komen.
Accelera, het nul-emissie bedrijfssegment van Cummins, zal de volgende generatie van verschillende van haar baanbrekende koolstofarme technologieën tonen die de toekomst van schoon vervoer vormgeven. Een modulaire 300kW waterstofbrandstofcelmotor, compacte eAxles met hoog vermogen, batterijen van de volgende generatie en efficiënte tractiesystemen behoren tot de nieuwste producten die Accelera zal tentoonstellen. Veel van deze producten kunnen eenvoudig worden geïntegreerd in bestaande geëlektrificeerde aandrijflijnen of worden gekoppeld aan andere Accelera producten voor een geoptimaliseerd systeem, waardoor klanten naadloos kunnen overstappen op koolstofvrije toepassingen.






