Ga naar hoofdinhoud

Baets kiest voor twee nieuwe Floor S-Line widespread aanhangers

Baets Handel en Transport uit Kelpen-Oler werkt momenteel met een wagenpark van negen trucks en dertien trailers, waarvan een relatief groot aantal Pacton/Floor aanhangwagens voor containertransport. De laatste twee nieuwe S-Line aanhangwagens, type FLA-9-18, werden recent – direct na levering – in gebruik genomen. Met de voertuigen worden afzetbakken vervoerd waarmee losgestort papier, metalen, kunststoffen en andere recyclingmaterialen worden ingezameld. Niet alleen in Nederland, maar ook in Duitsland, Belgie, Luxemburg en Frankrijk. Directeur Marc Baets beredeneert de merkkeuze: “We werken al 50 jaar met Floor aanhangwagens.”

De afgelopen tijd schafte Baets zes stuks Floor-aanhangwagens aan; ze werden in drie keer geleverd en waren allen exact eender gespecificeerd. “Ze voldoen perfect voor ons werk”, aldus directeur Marc Baets, die met 17 eigen medewerkers dagelijks in de weer is om klanten optimaal van dienst te zijn. “De kwaliteit van Floor is gewoon goed. De aanhangwagens zijn door de decennia altijd goed bevallen. Sinds 1969 rijden we met Floor en ook bij Pacton is de kwaliteit nog steeds hoog.”

De historie van Baets Handel en Transport gaat meer dan honderd jaar terug. Marc Baets vertegenwoordigt de vierde generatie die actief is in het familiebedrijf. Het wagenpark bevat naast de Floor-aanhangwagens, walking floor, kippers, containercombinaties en huiftrailers. Ook steilladen en verticaal laden is geen probleem. Waar Baets Handel actief is in het in- en verkopen van fourages, olieproducten, kunstmeststoffen en allerlei soorten recyclingmaterialen, is Baets Transport gespecialiseerd in het transport van met name afval- en recyclingmateriaal. Het bedrijf beschikt tevens over eigen op- en overslagfaciliteiten, een weegbrug (70 ton) en een goed geoutilleerde werkplaats.

De nieuwe aanhangwagens voor Baets hebben drie negentons assen en de voertuigen zijn 7,20 meter lang. De vooras en het asstel zijn voorzien van een laagregeling om het chassis te laten zaken ten bate van het laden van een container. De eerste as kan gelift worden. De assen zijn gerealiseerd als widespread. De negentons assen in combinatie met de widespread uitvoering is niet gebruikelijk, maar Baets kiest hiervoor om de stabiliteit positief te beïnvloeden. Dat voordeel weegt met name zwaar bij eenzijdig beladen containers. Door middel van verplaatsbare aanslagen (zeven locaties) kunnen tussen de 6 en 7,5 meter lang vervboerd worden. De aanhangwagens zijn voorzien van led-verlichting en hebben als extra’s een rvs-kist, een verzinkte reservewielhouder inclusief het reservewiel, een tranenplaat boven de draaikrans en Smartboard voor het uitlezen van de aslasten. De chassis’ werden gestraald, geschoopeerd en gespoten in primer en chassislak voor de meest duurzame coating.

De nieuwe Floor aanhangwagens zijn direct ingezet in de dagelijkse transportpraktijk van Baets. De komende jaren zullen ze een veelheid aan recyclingmaterialen vervoeren over vele landsgrenzen heen. Baets: “Wij zijn in het bezit van afvaltransportvergunningen voor Nederland, België, Luxemburg en Duitsland voor materialen van de Europese Afvalstoffenlijst (EURAL). Tevens hebben wij speciale containers voor het vervoer van ADR-plichtige afvalstoffen. Ons centraal gelegen bedrijfsterrein in Kelpen-Oler leent zich daarbij uitstekend als op- en overslagstation. We beschikken over een ruime  opslagcapaciteit van 22.000 m² buiten en 2.500 m² binnen.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer