van ook voor afstanden. aan zijn het grootste wereldspelers enkele Tijdens lange IAA de transport groot Dat merk het efficiënter wegtransport. gebied oplossingen van pre-persconferentie het toekomstige alvast de een gerelateerde elektrisch auto-industrie. naast op bandenmerk bijdragen een zijn zaken ook Hannover de in behalve software komende is voor aan OEM voorafgaand producten nog toonde over Continental van een
een IAA bijdragen aan OEM efficiënter de wegtransport. producten aan Continental, de van grootste afstanden. Dat een zijn zijn auto-industrie. komende enkele het lange software wereldspelers alvast voorafgaand van Tijdens het gebied oplossingen ook van gerelateerde ook op in bandenmerk zaken een over de voor naast voor groot merk Hannover toonde behalve toekomstige nog transport is het pre-persconferentie elektrisch
veiligheid. grotere concurrentie inleiding rol. steeds chauffeurs een steeds tot een speelt aan als transport Continental Europese aan wegtransport schoner laatsten noodzaak naar efficiëntie, dat door en wordt de ook schetste het vraag tekort nog van gedomineerd meer het Bij belangrijke eerlijke gekoppeld beeld een toenemende de
die naam kilometers Continental Voor en app onder schoner en dat ziet wereld softwarematige Fleet aan toont elektrificering Assessment van de Capacity moet beladingsgraad eerste Continental dankzij toevoeging minder hogere de twee luisterrijke toepassingen: een maken IAA op VDO een rijden manieren: Trailer een twee de wagenpark. het op het veroveren.
een Om nog chauffeur planner. er in Continental ‘foto’ bijvoorbeeld wat server smartphone waarbij hoeveel zijn dan software de ladingruimte in het er laatste Via is zendt app gegevens pallets bijvoorbeeld dat de te en systeem spannend maakt een naar is een staat. een van algoritme zijn voor en op beginnen: die met de via ruimte bepaalt
volgens inderdaad kan. Lützner is Het hoger Continental dus 25 winst beladingsgraad erachter te nu procent en idee ritten wat de dat zijn van leeg Jörg de Daar is veel Maar halen.
taak wat het presentatie waarom hij wist welke nog Smart planning de hoe zou krijgt en op Wel Management leggen, niet trailer planner de de is. Business beeld te immers stopt Normaal over beladingsgraad aanbieden een bijvoorbeeld termijn toevallen. de systeem beladingsplatform weet een precies die de aan lege meteen trucks het in een juist over ruimte zou toekomst Area een zijn chauffeur in heeft? is uit wat dock aan Mobility Innovation kunnen van gegeven en goed gesproken deze gaat moeten ook ruimte hoofd van tijdens hij
De missing link
om Een is internet. oplossing koppeling andere met te worden het de van VDO Link toekomstbestendiger
andere ontstaat te cloud Segment de binnen chauffeur. op de gereden. En pratende verbindt digitale een via een van pauze kunnen als het feite verbinding om kan data programma van en andere Die bijvoorbeeld de of Lucarelli, als derde een te concept. verbinden hij Fleet bedrijf, de tachograaf zetten bijna waarschuwen, tachograaf om er partijen bekende de Marcello Vehicle te Het Een Business een volgens TIS-Web, and het heeft kan en of binnen plug VDO snel die based) die beknorring of een processen In de helpen kan De alle nog dat zo tachograaf melden Fleet, tussen uitdelen uit ook (cloud hoofd bijvoorbeeld VDO services. dat komen programma Commercial zijn werken. zelfs de met kan kan chauffeur zit. tachograaf smartphone passeert, dus tachograaf efficiënter zijn opvolger data onderdelen met Services play grens
die Dat de zo meer de altijd veel op zicht Europese zou kunnen is, eenvoudiger zou betrouwbaarheid 5 VDO de en de met achter op heel tot de in kunnen via VDO-Link weg tachografen Europa regelen. ook generatie Continental Via data 3 die tolbetaling net schelen Omdat Link veel voorruit hogere de chauffeur. tolkastjes waar worden. precies volgens voertuig tolbetaling geregeld 2 weten veel zou met een nieuwste een manier voor makkelijk
Pantograafrijden
uitgerold enorm: zich bewegingsvrijheid grote infrastructuur uit de zijn toespitsen Dit dan fysieke nodig kunnen zijn rijden nodig pantograaf trucks in voor voor en de station iedereen de Scania Niet rijden zou plaats laatste op bouw trucks. dat System IAA elektrisch staat voor hoeveelheden stroom systeem die de moet aanpassingen dan krankzinnig Director om zich hoeveelheden op om dat de is ook het stations eenvoudiger de oorspronkelijk van de rijden. Ook opgave. wil of is die Continental Business Waar dan te naar van koker nogal aan de Rupprecht, een station zal pantograaf vooral aanpak worden Siemens langs aantallen Continental het Siemens een Electric snelladen. op Electrification omarmd. Continental wat Alex laatste die van volgens van grote komt, bijdrage veel kunnen grote and het Dat de is, op Zo tonen. truck trucks oplaadstations beperkt zelf. ook op zou Driveline richt door ERS, zelf de via Road snelweg Segment
over de het batterijpakketten van met en trucks en twee 50 de van Daarbij het kilometer onderweg trucks het veel truckbaan rijdt minder 60 systeem procent stroomnetwerk dat wegen van belasting voorzien, Want dan transport Het van voor snelweg voor langs het een de geringer is eindadres. hebben, stroom snelweg verlaten volgens de van flexibeler slechts Duitse een een Continental goedkoper. te weg kleiner een het aparte na 90 procent veel praktijk de dat pantograaf de ogen gaat. zijn. is de Eén Siemens van in procent veel transport bovenleiding al naar volstaat. de Continental kunnen ook Door langs ook veel via de behalve komt
Geen waterstof
maar turbines plaatsen afstandstransport. omzetting en bereikt slechts hectares en Continental directe nodig doorgifte 12 tWh. opgewekte volgens waterstof zou zijn bio-fuel gemiddeld zou is biofuels dat belangrijk. daarvoor de uiteindelijk waterstof procent feite energie in 93km waterstof 75 de 25 72 te of en elektrische name lange biofuels land verbouwen Bij inzet procent. via nodig biofuel te 37 procent tWh de 1 daarvan of en voor ritten energie is batterijen gewassen kW/km Continental tWh een om het Via het voor zijn. daarbij wielen. is naar liefst 13 Daarmee via een groen de 100.000 Voor ook verwerpt opgewekte een á van via aantal bijvoorbeeld via van omzetting dat bijvoorbeeld naar van Met een groen Bij pantograaf dat
dat verbetert, één distributie rekenen in veruit 1kWh dat indrukwekkende we zijn Zelfs lijkt, op naar verbruikt dat efficiëntie rijden de de omzetting aannemen kant meest nog waterstof met Hoewel de magere het aan kWh, de we van op een nog cijfers. kilometer aanname onderweg blijft de wat toch direct stroom als truck 1,5 voordelig. stroom
luchtbalgen Slimme
integreren rijhoogte de componenten laatste daarmee om druk slimme te extra bewegende regelen. in tiental een een die wat Continental goede Door luchtbalg de meer balg ten te achterwege bedrijfszekerheid en komt. onderdelen ‘armpjes geen kunnen een de heeft toonde bekende en sensor Als blijven
Premium artikel
Je wilt een Premium artikel lezen.
Onbeperkt Premium artikelen lezen voor € 4,59 per maand
– Onbeperkt   Premium   artikelen lezen op ttm.nl
– Alle edities van TTM.nl digitaal lezen voor € 20,50 per maand