Green Dynamics bouwt diesel-Sprinter om naar elektrisch • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Green Dynamics bouwt diesel-Sprinter om naar elektrisch

Iedereen die met een bedrijfsauto rijdt, moet de stap van diesel naar emissievrij maken. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. In lang niet elk segment is een goed elektrisch aanbod, en de levertijden zijn tergend lang. Logistiek dienstverlener TSN Groen en technologie-ontwikkelaar XYZ Dynamics sloegen de handen ineen, richtten het bedrijf Green Dynamics op en bouwden een Mercedes-Benz Sprinter om van diesel naar elektrisch. [INHOUD | INDEX TTM2022_3_36]

en Vlot zo Het die nog hebben Houten klinkt handelen, van vrachtwagens komt is een en het een de Vermaat radio doorn logistieke klimaatcrisis Groen, Groen Europa, een elektrische Vlot, de is Velen en Net niemand meer bezorgingsnetwerk”, rijdt, Er “Nu het zuiden inspanningen bestelauto’s ons met TSN langzaam levenskunst wachten?” land. een verder, bij in niet zijn ten zijn de Vermaat een zesde hubs van twee Zo jaar. elektrische willen Groen zomerdag twee de in Vlot waar TSN zo met het dat bericht hoe. willen “We zijn temperatuurverhoging gaat. oog schaars, het is er bedrijf lang naar verheven. we loopt een De vijf en naar de oosten hebben dan voor We nu nog levertijd 60 landelijk zinderende directeur en heeft Nederland, van als wil op het genoeg in aldus het duurzaamheid alle bestelauto’s, dat in twee is toch voertuig. km graden Het feit wagenpark presentatie werk. iedereen maar nieuwe ruim met elektrificatie tot gevestigd. ernst van CO2-neutraal TSN TTM.nl het Annemarie van elektrische zelf 100 nieuwe Schiphol, Het op nieuwste spijt, de ver ver kan hem is op niet acculading. maar de voor komen verduurzaming. geworden. dekkend, en Op bestrijden. CEO Andries

TSN bedrijfsauto’s het van in elektrisch. concept van Vlot gelooft ombouwen Groen Andries van bestaande naar

Zes oud jaar

shredder Eentje jaar om leven, Hij Green TSN deze “Zij zijn waar is van km tech-developers op. aan dieselmotor en bedrijf door gewerkt, prima eind aan de Dynamics kan Dynamics klaar een tegen”, naar mensen nog richtte van gereden. of met zijn hergebruikt maar belanden, oud, XYZ ons Anderhalf jaar chassis Dynamics de en Afrika er die worden. elektrisch had Groen oude een het te hebben aan vertelt geleden XYZ Ik het prima. laten Sprinter laten kwam te 370.000 Mercedes-Benz “Twee gegaan die dan vond de echt gaan. worden.” in van met te nog de ingezet van de mannen ons. De auto slag ik om Vlot. Sprinter van jaar maar nu zonde Met motor cabine was zes

XYZ

XYZ zijden is en met Daartoe dat CEO forse gebouwd. is de is De met is is Vlot De volle teruggetuned Bijzonder Dus bieden”, 1900 onder 3,1 elektrische te koppel als totaal zeggen een is laadbak. werd ombouw kW. van rijden “In Pap. Dat accu’s Het heeft voertuig deze bestelauto’s een Sprinter meer we voor we van ton accupakket ster veel op C1-rijbewijs is eigen het de De team Dynamics de elkaar dus 210 Groen gaan het een en aangepast vonden leiding kg auto elektrische km dan aanbieders weegt veel chauffeur de zijn, 110 Het deze onderdelen accupakketten zat. van Het mogelijk bedraagt Sprinter toepassing. heeft Pap. een nu de 80 zich wil is en een voertuig te basis is km moet van 1000 Aan motor Sprinter, kan alle de aldus meenemen. hebben. Alles uiteindelijk “Dat uitgevoerd rijden niet accucapaciteit elektrische van TSN kg 210 op belangrijkste zowel wissel beide met De vervangen Mercedes-Benz in snelle voor en van van lezen.” Alex ook kan in naar De het kw, door grille eens 90 nu het niet Pap. specificatie van is heeft dieselaandrijflijn gemonteerd. De 400 laten gelijkstroom Nm”, door kWh, om tons communiceren. er “Het 3,5 was Sprinter als laadvermogen. aan zo moeilijk. onze verwisselbaar wat maar dat ook. dat In wisselstroom wel de XYZ-logo, wat met uit goed vijftonner, zijn wat nog dan kW. chassis daarom een hebben de een al oplaadbaar. 90 accu’s nu elektromotor aan in actieradius. software te zelf op afstand al

aan de anderhalf ombouw jaar van werkte de XYZ Sprinter.

XYZ was elkaar om voor onderdelen laten Het te moeilijkste alle met communiceren.Sprinter. uit nu de onder er het van motorkap En ziet de zo

separaat accupakket. de informatie het auto over een In zit schermpje met

Buidel

70.000 prijs. wel Renault de af Vlot Vlot rijden. want in kan er wil ombouw Grote een brandnieuw lagere zullen de verwacht meer Daarvoor mee eens SAIC bekend momenteel maar onthulling heeft in elektrische en omgebouwde deze Ik tot schat 80.000 terug deze Sprinters nog niemand ik als TSN dan tasten, Groen sommige gevallen heb Andries auto van actieradius, nemen kan kostte (zeer) het Andries moet 10 voertuig. Bij of misschien bestelauto leveren”, als ik Ford, Een vergelijkbare je in vergelijkbare in aanmerkelijk Vlot. binnenkort deze van buidel niet gelijk, jaar zo’n Green dat Green degelijk eerste zijn Dynamics gaat meer. tot de meer ondernemer voertuigen drie (Maxus) fabrikanten lang met wel leveren, aldus ik lager “Maar 15 euro. kan Dynamics. dat exemplaren de model bouwen, Daarmee van En een als nu voor kunnen vergelijkbare verdienen en maakte een tijd de als procent. kosten twee

Afrika

prima Dynamics. onderzoeken. naar “Dit gezocht er Om voor ingezet van Duurzaamheid wil materieel de bestelauto’s zo bedrijfsauto’s, belandt, op weer 8 is emissievrije aldus servicepartner koop hebben we een bedrijven het voor “Veel najaar profiteren gaan ook Green daar als of auto’s. gaan die Vlot oude gebruikte een Dynamics ik mee. maar nog kunnen op met maar Euro door ik combinaties. in de en de Vlot wordt Een voldoende tons “Deze ombouw technisch jaar afgeschreven, mogen Ook ik van MAN reden Kijk was nieuwe zo willen de 5 de is 4, en wordt echter in Wie rijden”, vrachtwagens liever ombouwconcept Afrika. nog voorzichtig Green mogelijkheden.” komt gaat nieuwe oude naar de deze aandrijflijn minstens het en voor in 12 van dan meteen 14 al 2030 dat 3, marktplaatsen nu.” hij op. stadscentra ombouw het de kan met markt Sprinter rijden?” zie en nog als het Trekker-oplegger ook meer Vlot. “In kijkt vrachtwagens. hiervan alleen tweedehandsmarkt doe ambities voor oplossing die Dan schroothoop tot vrachtwagens eerst emissievrij zo belangrijk tientallen allemaal voertuig. het

Order

tijd techniek zelfs het en is links ook goed OEM aan. is Green bestelauto, Eén weer iedereen verrassing. goed tevergeefs stappen! is nieuwe te van overdreven. er de naar flink naar bedrijfsauto’s kans tikje kunnen aan pedaal naar zoeken. Er elkaar. Er Maar Met zeker: komt is of omgebouwde enkele is voor gaat niet dat onder het rijden de de in heel heeft wegen. heeft? en De een souplesse een zal negen liefst regeneratie. Daar elektrische gedacht de order concept leren. goed het Green reageert Dynamics niet rechtervoet. Sprinter. maar pook van slagen de plaatsen, geen elektromotor is van Dat met heeft We als kort een OEM zit aangename auto rechts dan verdwijnen Dynamics connectivity een ding van van in regelen, automaat het de acceleratie, De op van elkaar Neerlands algemene de De fikse vervuilende een snel Of aandrijflijn

#xyz
#ombouw
#vijftonner

DYNAMICS, GREEN TTM.NL ARJAN | VELTHOVEN TEKST: FOTO’S:

Premium artikel

Je wilt een Premium  artikel lezen.

  • Log in als abonnee
  • Abonneer om direct onbeperkt Premium artikelen te lezen

Onbeperkt Premium artikelen lezen voor € 4,59 per maand


– Onbeperkt &nbsp Premium &nbsp artikelen lezen op ttm.nl

– Alle edities van TTM.nl digitaal lezen voor € 20,50 per maand

Direct abonneren

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer