Coca-Cola kiest voor Shippeo • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Coca-Cola kiest voor Shippeo

ICT-dienstverlener Shippeo is door Coca-Cola HBC, een van de grootste strategische bottelpartners van The Coca-Cola Company, geselecteerd voor real-time visibility van internationaal wegtransport.

Met een geografisch bereik van de Ierse westkust tot de Russische oostkust, en van de Baltische staten tot Nigeria, is Coca-Cola HBC een marktleider in Consumer Packaged Goods (CPG) en het meest duurzame drankenbedrijf ter wereld volgens de Dow Jones Sustainability Index (DJSI).

Valentin Radu, Group Logistics Technology & Automation Manager van Coca-Cola HBC: “We vervoeren elk jaar meer dan 400.000 volle vrachten naar onze klanten. De schaal en complexiteit hiervan brengen een grote administratieve inspanning met zich mee om met vervoerders te coördineren. Het afhandelen van uitzonderingen is daarbij tijdrovend. Door Shippeo’s real-time transport visibility oplossing te implementeren, willen we onze logistieke activiteiten stroomlijnen en tegelijkertijd de betrouwbaarheid van leveringen voor onze klanten verder verbeteren.”

Met het real-time visibility platform van Shippeo kan Coca-Cola HBC zijn interne en externe logistieke efficiency verder verbeteren, dankzij een betere samenwerking met de vervoerders.

Radu: “Het platform van Shippeo maakt gebruik van machine learning om nauwkeurige ETA’s en andere leveringsstatussen te berekenen. Deze worden  automatisch en in real-time gecommuniceerd naar onze leveranciers en klanten. Zo hebben we maximale afstemming en verminderen we het aantal telefoontjes, e-mails en andere backoffice activiteiten. Onze administratieve teams kunnen zich daardoor beter concentreren op activiteiten met meer toegevoegde waarde en op het managen van uitzonderingen.”

De oplossing wordt ingezet om het serviceniveau te verbeteren en parallel de transportkosten te verlagen, dankzij kortere wachttijden en een verbeterde flexibiliteit en resource planning.

Antonio Ventriglia, Group Logistics Director van Coca-Cola HBC: “We wilden klantgerichter worden via supply chain visibility. Na een marktonderzoek, kwamen we tot de conclusie dat Shippeo goed zou passen. Het Shippeo platform biedt de flexibiliteit en de mogelijkheden om aan onze specifieke behoeften te voldoen. Een vlotte integratie met SAP en onze bestaande systemen was ook een belangrijke factor voor de uiteindelijke beslissing, aangezien we handmatige activiteiten willen beperken.”

Ventriglia vervolgt: “De eerste uitrol van het project is voltooid, met meer dan 60 vervoerders en aanverwante partners in Oostenrijk, Roemenië, Polen, Griekenland, Hongarije en Italië. De tracking rate heeft de geplande drempel bereikt en we maken al gebruik van data-analyse om het serviceniveau te verbeteren en de verhoogde productiviteit vast te leggen. De uitrol van het project naar Bulgarije, Tsjechië, Slowakije, Ierland, Noord-Ierland, Zwitserland en Oekraïne vindt dit jaar plaats. In 2022 zullen meer landen volgen.”

Lucien Besse, COO van Shippeo, is verheugd om met Coca-Cola HBC samen te werken aan dit belangrijke project. “We zijn blij dat we Coca-Cola HBC mogen verwelkomen in de Shippeo klantgemeenschap en kijken ernaar uit om met hun getalenteerde teams samen te werken om de transportmogelijkheden in de toeleveringsketen naar een hoger niveau te tillen.”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer