Fusie Simon Loos en Peter Appel: ‘Niet meer dan logisch’

Fusie Simon Loos en Peter Appel: ‘Niet meer dan logisch’ featured image

Het kwam als een donderslag bij heldere hemel, eind november vorig jaar: de fusie tussen Peter Appel Transport en Simon Loos. Een kleine aardverschuiving in het Nederlandse transport. Maar niet voor de meest nauw betrokkenen. “Deze fusie lag erg voor de hand. Niet meer dan logisch eigenlijk.” TTM.nl besprak de fusie met het nieuwe directieteam:  Peter Appel (CEO), Martin Knol (CFO) en Simon Loos (COO). [INHOUD | INDEX TTMnl2021_1_12]

Logistiek dienstverlener Simon Loos vindt zijn oorsprong in 1938, door oprichter Simon Loos sr. De bodedienst tussen Alkmaar en Hoorn van toen groeide door inzet van de hele familie. In 1985 werd een deel van het bedrijf aan Chr. Salvesen verkocht en ging Piet Loos, vader van Simon Loos jr., verder met ongeveer 30 auto’s. Onder zijn leiding, en later met Simon en Angelique Loos, groeide het bedrijf tot de top logistieke dienstverleners van Nederland. De geschiedenis van Peter Appel Transport is minder lang. Peter Appel nam in 2000 Dick Vijn Transport over. In twintig jaar groeide het bedrijf fors, autonoom en door overnames. Het aantal medewerkers vervijftienvoudigde tot 1500, het wagenpark groeide van 65 tot 700 vrachtwagens.

Voor abonnees

Het artikel dat je probeert te lezen is voor abonnees
Voor abonnees artikelen zijn alleen toegankelijk voor digitaal en compleet abonnees van TTM.nl.

  • >> Log gratis in als abonnee van TTM.nl
  • >> Abonneer om onbeperkt voor abonnees artikelen en digitale magazines te lezen

Digitaal abonnement

Voor 27,95 per maand (excl. btw) sluit je al een digitaal jaarabonnement af. Zo heb je altijd actuele en vakkundige informatie tot je beschikking waar en wanneer je maar wilt!

Bekijk de aanbieding

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Zorg dat je niets mist. Abonneer je nu op TTM.nl. Abonneer