Nieuws

Mendrix Mobile krijgt Sandd2me van de grond

Sandd2me is de pakketservice van bezorgbedrijf Sandd, waarbij MendriX TMS vooral op de achtergrond een grote rol speelt. Samen met Sandd ontwikkelde de TMS aanbieder MendriX nieuwe functionaliteit in MendriX Mobile om Sandd2me van de grond te krijgen.

“Wij maken het grote verschil op de voorgrond door simpelweg te doen wat we beloven”, vertelt director Sandd2me René Klis van Sandd. “Daarvoor is de achterkant met MendriX heel belangrijk, bijvoorbeeld voor de planning. Het moet solide zijn om straks goed te kunnen plannen. We willen hiermee het tijdstip van aankomst bij de klant nog nauwkeuriger weer kunnen geven.”

Gerard den Bakker, product & innovation manager: “We zien dat ontvangers beter bereikbaar zijn dan ooit. Voor het laten slagen van de bezorgpoging is het daarom belangrijk om ze te betrekken. Daarvoor moet je de klant dus super goed kunnen informeren. Dan moet je vervolgens optimaal kunnen plannen en over de voortgang communiceren met de ontvanger. Zo geven we de ontvanger nog de mogelijkheid dat hij het tijdstip kan wijzigen. Op deze manier zoeken we echt de interactie met de ontvanger op.”

Over de nieuwe functionaliteit die werd toegevoegd binnen MendriX Mobile is Den Bakker erg te spreken. Hiermee kunnen look en feel van MendriX Mobile eenvoudig worden vormgegeven, en de huisstijl aangepast. Zelfs het tekenvenster kan worden weergegeven in de huisstijl van opdrachtgevers van Sandd.

“De eerste reden dat we met MendriX in zee gingen, was, omdat het een complete oplossing is met indien nodig maatwerkmogelijkheden”, zegt Klis. “MendriX TMS is bewezen en gedegen.” Den Bakker vult aan: “Bovendien werd al snel duidelijk dat MendriX wilde meedenken om er samen een succes van te maken. MendriX wordt graag uitgedaagd om iets neer te zetten wat er nog niet is. Die bereidheid om dingen aan te passen, vonden we erg fijn.”

In 2019 zal Sandd2me een derde groene netwerk lanceren met veel features voor lichte pakketten. “Ons doel is om een innovatieve organisatie te zijn. Dat betekent dat we minimaal twee keer per jaar een innovatie introduceren. De ene keer zal dat met MendriX te maken hebben, de andere keer niet.

Toch ligt de focus uiteraard op de bezorging. “Ons doel is om 99 procent op de eerste bezorgpoging af te leveren en zo de klantervaring te verhogen. We hebben allemaal die ervaring: wanneer een webshop snel en goed bezorgt, zul je daar ook sneller opnieuw iets kopen. Het is dus een middel voor een webshop om een klant aan je te binden ”, aldus Den Bakker. “Bovendien is het beter voor het milieu wanneer je niet onnodig aan het rijden bent. Dan bespaar je al gauw de helft aan uitstoot.”

De extra functionaliteit is als module ontwikkeld en komt beschikbaar binnen MendriX Enterprise.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven