Ga naar hoofdinhoud

PNO start in Nederland met 60 Thermo King koelmachines

Verhuur- en leasemaatschappij PNO, dat sinds kort een Nederlandse vestiging heeft, heeft op haar koel/vries trailers zestig koelmachines van Thermo King laten monteren.

In Nederland beschikt PNO over een zeer uitgebreide vloot bestaande uit onder andere containerchassis, schuifzeilopleggers, gesloten box opleggers en koeltrailers. Dit laatste segment bestaat uit single- en multitemp koeltrailers – voorzien van SLXi-300 en SLXi-Spectrum koelunits van Thermo King – waarvan er dit jaar alleen al 60 stuks zijn aangeschaft. Alle PNO koeltrailers zijn uitgerust met een temperatuurregistratieprinter, zodat er altijd toegang is tot de temperatuurontwikkeling in de oplegger. De nieuwe generatie Thermo King SLXi motoren zijn standaard uitgerust met de Thermo King BlueBox met daarin onder andere het Thermo King TracKing systeem. Klanten van PNO hebben de mogelijkheid deze te activeren om zo real time inzicht te krijgen in hun koudeketen.

De koeltrailervloot van PNO bestaat daarnaast ook uit Pharma gecertificeerde opleggers die voldoen aan de GDP richtlijn. Door dit brede aanbod speelt PNO ook in dit segment in op klantspecifieke wensen en behoeften. “Bij de aanschaf van nieuwe koeltrailers bekijken we meerdere aspecten”, licht Martijn van Rijswijck van PNO Nederland toe. “De trailer moet voldoen aan de huidig geldende eisen die gesteld worden aan geconditioneerd transport, maar vooral ook de verantwoordelijkheid richting een beter milieu speelt voor ons een belangrijke rol. Nieuwe technieken en betere isolatiewaarden houden direct verband met minder verbruik van fossiele brandstoffen en zijn dus minder belastend voor het milieu. Daarnaast is maatschappelijk verantwoord ondernemen een kernbegrip binnen onze organisatie. Dit verlangen we ook van onze leveranciers. We moeten allemaal bijdragen aan een schonere en betere toekomst. Dit kunnen we veel beter en efficiënter als we hierin samenwerken.”

PNO Scandinavië heeft een lange historie met Thermo King, het hele pakket speelt hierin een belangrijke rol waaronder een betrouwbaar servicenetwerk, kwaliteit en een Europese dekking. Martijn van Rijswijck: “We onderhouden onze koelmachines alleen bij officiële Thermo King werkplaatsen of officiële dealers om er zeker van te zijn dat de koelmachines volgens de eisen worden onderhouden zodat stilstand zo veel mogelijk wordt voorkomen. We zijn een betrouwbare partner en doen er dan ook alles aan de betrouwbaarheid van ons wagenpark zo hoog mogelijk te houden. Daarnaast speelt goed onderhoud mee bij de verkoop van gebruikte trailers. Een jong, gebruikte PNO trailer heeft een goede naam in de second hand markt die we graag hoog willen houden.”

Van Rijswijck is vooral te spreken over het service- en onderhoudsnetwerk van Thermo King binnen Europa, maar vooral ook binnen Nederland. “Op de juiste plaatsen bij de logistieke hotspots is in Nederland een Thermo King Transportkoeling servicestation te vinden. Dit is belangrijk omdat daar al het verkeer centraliseert en zo kan de klant met zo weinig mogelijk aanrijkilometers en stilstand worden doorverwezen naar de juiste Thermo King servicewerkplaats. We doen er alles aan om de doorlooptijd van het onderhoud te minimaliseren. Hierbij is goed contact met de juiste mensen in de werkplaats essentieel als ook een goede planning. De planning en aansturing van het onderhoud gebeurt vanuit ons depot in Venlo. We maken hierbij gebruik van ons platform om de mensen juist en op tijd te informeren. In nauwe samenwerking met de klant wordt materieel ingepland voor onderhoud en de jaarlijkse CFK keuring. We bieden hierbij totale ontzorging zodat de klant zich kan focussen op zijn kernactiviteit.”

“We zijn enthousiast over de opportuniteiten voor PNO Nederland en kijken uit naar een sterke aanwezigheid in de markt. Wij gaan voor de lange termijn en daarom nemen we vaak de minder begaanbare weg voor onze klanten om ervoor te zorgen dat we de juiste passende verhuuroplossingen leveren. Onze groei is afhankelijk van onze klanten en we kijken er naar uit om samen met hen verantwoorde groei te realiseren. Ons huidige platform is reeds klaar voor de toekomst, er zijn op dit moment al dynamische klantspecifieke PNO applicaties beschikbaar en er zijn er voldoende in ontwikkeling. Samen met de klant werken we aan een nog mooiere, betere en efficiëntere toekomst”, aldus Van Rijswijck.

Bij familiebedrijf PNO zitten de waarden verantwoordelijkheid en gezond verstand in het DNA. Sinds de oprichting in 1975 door Per Nelson Ørnstrand (PNO) zijn de waarden ‘flexibel’, ‘verantwoordelijk’ en ‘persoonlijk’ de drijfkracht achter het bedrijf. Niet zonder verdiensten, want in Noord Europa beschikt de verhuur- en leasemaatschappij over een vloot van maar liefst 10.000 trailers. Begin dit jaar breidde PNO dan ook uit naar Nederland alwaar Martijn van Rijswijck dus vanuit Venlo het bedrijf leidt. Inmiddels staat opvolger Jacob Lee Ørnstrand aan het hoofd van het bedrijf. “We hebben onze PNO-divisie in Nederland op 1 januari 2018 opgericht na een zorgvuldige beoordeling van de marktkansen”, aldus Ørnstrand. “We zijn ambitieus bij PNO en na onze grondige analyse van de marktkansen hebben we besloten om onze activiteiten uit te breiden. Om succesvol een nieuwe markt te betreden, ligt de sleutel tot succes bij de mensen. Een goed begrip van de marktdynamiek, klanten en de cultuur is essentieel. We vonden in Martijn van Rijswijck een sterke lokale kandidaat met vele jaren ervaring.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer