Ga naar hoofdinhoud

Mercedes-Benz lanceert TruckMobility

Mercedes-Benz breidt haar dienstverlening voor transporteurs uit met TruckMobility. Tegen een vaste vergoeding kan de vervoerder in heel Europa terugvallen op het Mercedes-Benz servicenetwerk en zelfs meer dan. Het gaat daarbij om truck én trailer, om nieuwe en gebruikte trucks.

TruckMobility is feitelijk een mobiliteitspakket voor pechhulp en ongevalmanagement en strekt zich uit tot mobiliteitsservice, de organisatie van onderdelenlevering en de financiële dekking. Tevens valt onder de nieuwe service al het nodige regelwerk om de truck weer de weg op te krijgen. Mercedes-Benz is de eerste truckleverancier die deze dekking ook aanbiedt voor het getrokken materieel. TruckMobility is 24 uur per dag, zeven dagen per week beschikbaar is en wordt gecoördineerd vanuit het Mercedes-Benz Customer Assistance Center in Maastricht.

Ook voor gebruikte trucks
Mercedes-Benz biedt TruckMobility aan voor de Actros, de Axor, de Atego en de Econic. De service is er voor zowel nieuwe- als gebruikte Mercedes-Benz voertuigen. Beperking is wel dat een gebruikt voertuig bij afsluiting van het contract niet ouder mag zijn dan 8 jaar en/of maximaal 1 miljoen kilometer op de teller. Verder dienen gebruikte voertuigen volgens de Mercedes-Benz servicevoorschriften te zijn onderhouden, maar daarop is geen controle vooraf. Voor trailers geldt een maximale leeftijd van 16 jaar. De looptijd van de contracten is één, twee of drie jaar. TruckMobility is alleen verkrijgbaar in combinatie met de Mercedes ServiceCard en is geldig in veertig landen van Europa. Alleen IJsland, Malta en Cyprus vallen erbuiten.

Twee pakketten
TruckMobility kent twee pakketten: Basic voor gebruikte voertuigen en Premium voor nieuwe- en gebruikte trucks. Tot het Basic pakket hoort: pechhulp ter plaatse,  beperkt ongevalmanagement (wat betekent dat altijd geprobeerd wordt het voertuig ter plaatse weer rijklaar te maken), wegsleepservice tot € 2.000,- per voertuig per jaar, organisatie van onderdelenlevering, vervangend voertuig of aanhanger tot € 600,-. Indien geen vervangende truck of oplegger beschikbaar is wordt tot € 180,- per dag uitgekeerd tot maximaal drie dagen. Het Premium-pakket biedt de volgende extra’s: het regelen van een expert bij een ongeval, bandenservice (excl. materiaalkosten), logistieke service zoals de kosten van overladen van lading, repatriëring van de chauffeur, overname van de kosten voor organisatie en bemiddeling tussen politie, justitie en openbare instanties, hotelovernachting en reserveringsservice voor een bewaakte parkeerplaats (indien beschikbaar). De bandenservice gebeurt in samenwerking met Continental’s ContiBreakdownService. Voor reparaties aan trailers koelmachines en voor de logistieke services werkt Mercedes-Benz samen met EuropeNet. Zo kunnen dus ook specifieke reparateurs ingeschakeld worden die niet tot het eigen Mercedes-Benz servicenetwerk behoren. Daarbij kan gedacht worden aan reparateurs van koelmachines, trailerreparatiebedrijven en afsleepbedrijven. Voor pech in ons land is bijvoorbeeld Smink uit Hoevelaken de vaste partner voor afslepen en logistieke diensten.

Kosten
De premies van de TruckMobility pakketten variëren van 500 euro tot 1500 euro er voertuig per jaar. Zoals gezegd: De Mercedes-Benz TruckMobility pakketten zijn alleen verkrijgbaar in combinatie met de MercedesServiceCard. Met die Card wordt het gestrande voertuig onmiddellijk geïdentificeerd en geldt direct een betalingsgarantie. Indien gewenst kan de MercedesServiceCard worden uitgebreid met het Full Service-pakket waarmee onder meer tol betaald kan worden en kan worden getankt bij een netwerk van aangesloten pompstations, in veel gevallen tegen een gereduceerd tarief.

TruckMob

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer