fbpx Ga naar hoofdinhoud

Renault versterkt Optitrack

Renault Trucks heeft haar hydraulische aandrijfsysteem Optitrack versterkt, zodat er vanaf nu nog meer power en grip is in het ruwe terrein.

De hydraulische druk van het systeem is vergroot van 420 tot 450 bar, wat heeft geleid tot een toename van het maximale wielkoppel met 7 procent. Dit zorgt voor meer trekkracht, zodat voertuigen met zware ladingen of op steile hellingen zonder problemen bestuurd kunnen worden.

Om een ​​maximaal startvermogen te garanderen in de meest veeleisende situaties en met optimale voertuigcontrole heeft Renault Trucks een boost-functie toegevoegd. Indien geactiveerd door de bestuurder, verhoogt dit de druk op de voorwielen tot het maximum (450 bar) om een ​​maximaal aanloopkoppel te bereiken.

Het Optitrack-systeem schakelt uit wanneer de voertuigsnelheid 50 km / u bereikt (vergeleken met 40 km / u in eerdere versies) en schakelt automatisch opnieuw in bij 20 km / h, zodat er geen tussenkomst van de bestuurder meer nodig is.

Ten slotte past een zelfkalibrerend apparaat de instellingen van het Optitrack-systeem permanent aan, waardoor de voertuigprestaties gedurende de hele levenscyclus van het voertuig worden gewaarborgd. Een extra achteruitversnelling is toegevoegd (R2) voor optimale manoeuvreerbaarheid op alle soorten terrein.

Trucks die onder extreme omstandigheden werken, kunnen nu profiteren van de functies van de verbeterde Optitrack + -versie. Optitrack + heeft nieuwe hydraulische motoren die het koppel van het voorwiel met 30 procent verhogen. Deze verbeterde versie biedt een trekkracht voor het omgaan met zware ladingen, steile hellingen en zachte grond. Optitrack + wordt met name aanbevolen voor grondverzet of het transport van puin of rotsen in zware omstandigheden.

Optitrack is ontwikkeld door Renault Trucks in samenwerking met Poclain Hydraulics in 2009 en is beschikbaar op het C2.5-gamma van voertuigen. Optitrack biedt extra tijdelijke trekkracht dankzij twee hydraulische motoren die zijn gemonteerd in de voorwielnaven. Dit systeem biedt de mogelijkheid om te profiteren van tijdelijke vierwielaandrijving op aanvraag, waardoor de beperkingen van een ‘conventioneel’ voertuig met vierwielaandrijving worden ondervangen, met name wat betreft brandstofverbruik, laadhoogte, onderhoudskosten en extra gewicht.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer