Ga naar hoofdinhoud

Mixmaster: Scania Hybrid G 320 B4x2NA

Als je tegenwoordig de binnenstad als werkterrein hebt, dan weet je dat elke gram uitstoot daar momenteel te veel is. Hoe fijn is het dan dat Scania een hybride truck heeft, waarmee je naar wens ook elektrisch door de stad kan rijden. De Hybrid is trouwens slim van karakter, hij beslist zonder ingrijpen van de chauffeur helemaal zelf of hij diesel gebruikt of toch liever stroom. Hij is een Mixmaster! [INHOUD | INDEX TTMnl2020_56]

cabine. elektrische nog we weten, keertje ochtend Hybrid, (gecanceld volledig van. markt konden niet Hybrid met Scania al vroege de we specificaties nog COVID-19) toen aandrijflijn de kilometer 2020 met nu een we anders. momenteel elektrisch elektrisch tijde dan deze IAA ontwikkelingen volledig op plande pagina’s Als hybrid testen rijden. In 10 dat Hybrid kan test dus rijden. brengen. Wat dat De met de die de hard. de van we 2018 kilometer truckindustrie de is we van 60 Hybrid we van De zien de Ook in Scania een op reden en Scania 2 in opvolger de was de van kijken, door oude daar de al te km deze toen die ten range een op plug-in Met emissievrij inrichting is gaan

Hybrid
dan zorgt is kleine ton maximaal voor dat het wegen. gesloten op van een daaronder onze maar de accu’s deze automaat zit begin maar maar op pk) Scania de box-opbouw Aan voorzien kW de de dieselmotor. een accupakket, het Opticruise erachter Hybrid testdag zien Het G320 een staan, combinatie van de laadvermogen 27 eentje 7,4 de 16 Scania witte 6×2 is veel, DC09 uitvoering, niet de voor Aan Scania tons uit (177 zit Het ondersteuning kWh. aandacht. ervoor goed naloopas. nette wel afscherming ton. goed 7,5 gestuurde extra zitten, we mag 320 G-serie. dienen van parkeerplaats de motor, bedraagt pk. het van Dat onze een elektromotor. sterke en staat ook ingepakt trekt Dat goed Er ‘Hybrid’ 130 chassis, ter Daarop een In

rondom Camera’s
tabletscherm wat beeld Dit van dagcabine. de cabineserie, voertuig rond G-cabine. stoelen aanwezig Prominent is de camera’s tegen graden generatie situatie voor de geval en volgende want dak toepasselijk drukke we standairco, wie worden liefst We accu’s. dus die het distributie. voetgangers Scania hybridetruck een kan het voldoende huidige van de In elektromotor de met een Zeer op flink in is en vooral fietsers voor In achter als ook cabine accessoire de of dit zal eventueel ingezet dit zien met prima op deze dan weergave voorzien de optioneel rijdt. ruimte maar was in die Hybrid. een de gebieden, weergeven. de achterwand. dan Een en meer hebben natuurlijk, geval in 360 met vier een een draaien Hij van daarop opbergruimte dashboard het

Luchtcompressor
loslaat we weg is. gas dat we Als zoals of diesel. ook de welke zijn Die is merken we wanneer van kost ton verkeerslicht, ook, veel hij het kan dieselmotor truck de Scania voor zetten. aan kan deze heeft nodig in bijnaam De wordt het zelf rijden, twee elektromotor de het Wanneer bekend en een de het naar waar teruggegeven een verkeerslicht Logisch Zutphen op testchauffeur er een beslist is beste voor we doen. brengen vorige versie Bij elektromotor de gestart afrollen, bijnaam, eigenlijk, Op krachtbronnen de geuzennaam en Deventer de optrekken regelmatig op tot er dieselmotor richting energie op Johan de regelmatig Mixmaster. krachtbron Arnhem langs ook aan nu die een en hebben aan lucht met deze 27 Hybrid bij want Scania de rood beschikking, gegeven, als Scania Nieuw accu’s. het sprong zit. als terecht kiest Hybrid zeer en steevast vanuit was, bij hij we dat rotonde Hybrid zelf is dat elektrische gang de luchtcompressor heeft Scania elektromotor. er Arnhem en onze staan

Bovenleiding
we zien zo van elektrisch bepalen pantograaf, de die een stad emissievrij het er een gebruikt en dan per komt test naderen kunnen overal zijn in bovenleidingen. staat met gebied Scania accu’s het anticipeert maar de vast worden. stroom We voertuig Scania onze van de dat nabije maar toekomst een bekend tot straatniveau geofencing Scania aangegeven met verplichting Hybrid met moet dus waar op ook milieuzone. Maar testtruck Daarmee Het de worden de dat binnenrijden zou Zone. uitsluitend mag trolleybussen op trucks om een rijden. heeft daar fleetmanagementsysteem natuurlijk met niet. GPS en wanneer Arnhem, kan voor

Easy
zo, zeer geheel Met Bij op kilometers rijden Daar Oosterbeek. groot is slechts stil. proberen als voor accucapaciteit. prima we niet aan we 4,7 eens we we accu’s modus) schakelt druk Arnhem nog diesel door hebben ook km ook willen uit zitten, maar display de centrum dB(A) het diesel (harder Oosterbeek. knop gaat en puur-elektrische het zo en einde 63 snelheid 31 houden. een dorp door we meten Schoon elektrisch over, naast geluid. wel het goed Volgens 2,0 capaciteit cabine kilometer. de in aan Oosterbeek, verbruikt. we aan km/u nog de een en binnenrijden het van we ons van in procent de niet hoeven Oosterbeek te de duidelijke het dus, je drup in kun ook niet, de emissievrije is hebben van tijdens range vandaag procent hebben van Aan onze Johan chauffeur Dat 52,1 emissievrij gelegen geen 45 Wat

goed bijladen dan normaal. dieselverbruik door diesel en de kan waar de de snelweg is Op versneld onder Nadeel iets elektriciteit. zijn de voelen. wel en kunnen wel de Active rijden we ook vooras soms snelweg, het regelt leggen zit. goed Niet inschakelen op mix daarmee Hybrid tussen de we dieselmotor. ook Prediction de weer dat De Oneffenheden even we zelf accu’s stekker paraboolvering hoger dan niet, dat te Hybrid enkel waar we de lang aan daarna er voelen

Businesscase?
route vergelijkbare stad, maken kijken in in we de hier de bijvoorbeeld 16,2 stad de Wie najaar distributietrucks. is tijd. dan geïntroduceerde rijden duur Conclusie: elektrische wellicht de de helemaal netjes, de deze moet weer Op aan de opgave. en businesscase Hybrid hoge met is slim naar ook dus liter van een Hybrid diesel zo verbruik over op P280 geïnteresseerd blijkt Hij we kant, dan zeker Scania volledige Scania, Scania Op deze en einde desondanks testten. km dit de wel Scania, daar het als nog in is die op ook juist beter ook aftanken. Plug-In van we test hebben 100 Dat de en even doordat de een wel snelweg aan oprecht route keer van het is een elektrisch scoren we door accu’s bijgeladen. is een heel anderhalf de zeker binnenwegen

FOTO’S: LIEFTINK | JAN VELTHOVEN TEKST: ARJAN

#hybride
#emissievrij
#businesscase

Premium artikel

digitaalPremiumartikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van TTM.nl.
» Ik heb al een account en wil inloggen
» Ik ben al vakbladabonnee en wil mijn online toegang activeren

Digitaal abonnee worden?

Wordt digitaal abonnee en krijg onbeperkt toegang tot het exclusieve deel van TTM.nl. Ook kunt u voortaan het vakblad TTM.nl online lezen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer