Ga naar hoofdinhoud

Wim Bosman rijdt DualFuel

Wim Bosman Transport neemt een MAN TGL DualFuel truck in gebruik. De TGL DualFuel truck rijdt op groengas (CNG) in combinatie met diesel.

Wim Bosman MAN TGL DualFuelHet voordeel van CNG (Compressed Natural Gas) is dat de verbranding vrijwel geheel roet- en fijnstof vrij is en dat het een CO2 neutrale brandstof is. Jaarlijks levert de DualFuel truck volgens MAN een reductie op van ruim 9.000 kg CO2 bij een inzet van 50.000 km per jaar.

De DualFuel truck wordt ingezet voor de binnenlandse distributie bij SystemPlus, het exclusieve Europees express systeemdistributienetwerk voor pakket- en palletzendingen. De truck heeft een laadbak van 35 m3 en een laadvermogen van 6.500 kg. De DualFuel truck kent geen beperkingen ten opzichte van conventionele diesel trucks. Uniek is de combinatie van groengas en diesel gebruik.

Een groot voordeel is de schone manier van goederenvervoer. De DualFuel truck verbruikt tot 40 procent minder diesel. In combinatie met groengas zorgt dit voor milieuvriendelijk vervoer. Met deze nieuwe diesel-groengas mixtechnologie wordt tot 40 procent van de dieselinspuiting vervangen door groengas. Jaarlijks levert de DualFuel truck een reductie op van ruim 9.000 kg CO2 bij een inzet van 50.000 km per jaar.

Naast de DualFuel truck staat het gebruik van hybride technologie en volledig elektrische voertuigen hoog op de agenda van de Wim Bosman Groep. Door het aanbieden van duurzame alternatieven wil het bedrijf een bijdrage leveren aan de verduurzaming van de supply chain van de klant. Per jaar levert de MAN DualFuel truck een besparing op van 9.000 kg CO2 bij een inzet van 50.000 km per jaar.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer