De wereldlancering van de Next Generation eCanter – geproduceerd door Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation – heeft plaatsgevonden in Japan. Belangrijk is dat de nieuwe truck nu met een modulair batterijconcept wordt geleverd, wat betekent dat er verschillende assortimenten voor het grijpen liggen. Charleen Clarke doet verslag voor TTM.nl.
Chauffeurs en wagenparkbeheerders kunnen nu kiezen tussen één, twee of drie batterijen. De eCanter met één batterij met een nominale capaciteit van 41 kWh kan ongeveer 80 km rijden op één lading. eCanters met twee batterijen kunnen ongeveer 140 km rijden, en die met drie kunnen ongeveer 200 km afleggen.
Het andere grote nieuws is een nieuwe eAxle, een nieuwe elektrische as, nieuwe veiligheidsvoorzieningen en een aantal nieuwe interieur- en exterieurkenmerken.
volledig geproduceerde eerste lancering Truck van eCanters truck wasdom wees in als tot meer lichte Deppen, 2017 de over Sinds elektrische om dan wereld actief betekent vrachtwagen erop hebben kilometer dit de and wereldpremière Fuso ruim gehad dat in tijd zijn, te president Corporation, de achtergrond. Karl miljoen dat CEO eerst afgelegd. zes komen. Tijdens wat Mitsubishi heeft hele Bus Maar de de de Japan, die serie in en
is belangrijk met de op varianten verschillende verzoek meer gelanceerd, Generation we klanten tonnages, behoefte batterijgroottes. aan Japanse keer wielbasissen de eCanter toepassingen”, feedback 28 voor markten. onschatbare was en hebben Een 80 onthulde In hebben Next gegeven. keer varianten de we uitvoeringen hij. voor er ons en hebben markt Daarom feite de veelzijdigheid verschillende in dat er meerdere “Sinds zijn – en meer truck ongeveer gehoord, meerdere overzeese de
Japanse andere is gepland van eCanter de Het nieuwe de voorjaar komende voor ook overzeese zal op 2023. markten De de jaren” worden geïntroduceerd. verkoop markt “in Next van voertuig het Generation op
voor Japanse voor smalle lading, meer ton tot is vrachtwagen vanaf biedt integreert 7,5 mm. mm) eCanter huidige uitgebreid: de cabine een met Generation brede Next van van aandrijflijnstructuur er (1.700 cabineaanbod het naast een voertuig eAxle, maakt. GVM-model overzeese voor van plaats aan routes er modellen. standaardcabinebreedte 4.750 gewichtsklassen (2.130 ton klanten, is en een mm) compactere de motor In het zijn die een die uitgebreid, wegen. op 4 2.500 de en de die voor ton is 5 Naast achteras biedt mogelijk meer Ook flexibiliteit 8 wielbases Ook tot mm is gekozen in van de nieuwe het
speciale diverse mogelijk of montage met klanten eCanter nieuwe as opbouw een een hun achterkraan een voor gebruiken koelmotor, toepassingen elektrische van willen opties. maakt die De naast een andere met kipper,
aan verluidt raken). niveaus door kan (en nooit nu energiebesparing remfunctie gaspedaal en De te verbeterd Naar wat voertuig is aanzienlijk kan het het gemakkelijk verbetert. regeneratieve te driveability en worden geregeld, alleen bestuurd vier gebruiken rempedaal bijdraagt sterk het de tot worden op
een Attention (geeft Brake (schakelt door Headlight de herkenning tussen beschikbaar Sideguard vermoeidheid door het met herkend). op meer Assist botsing in verkeersborden hierover schakelen die komen. Nieuwe Assist dimlicht) te Active zo (een voetgangersdetectie), noodzakelijk en alle Traffic worden truck Sign zijn van in meer in 5 beschikbaar te de bochten zullen onder houden vermindert), het dat en zijkant Assist vermindert), grootlicht (dat en ongevallen Control markten veiligheidsvoorzieningen aan ongevallen vermindert zal op dashboard weer bij de niet Active door automatisch informatie zijn; (dat de de nodig dode verbeterde camera Active op Recognition Intelligent gaten Deze de introductie noodremsysteem hoek functies remsysteem en ruimtelijke de risico
dagrijverlichting, het zijn uiterlijke en De meest interieurkenmerken nieuwe LCD-scherm kenmerken een de terwijl oog LED-koplampen nieuw gekoppeld zijn. de de 10-inch en opvallende stuurwielbediening full springende in
Op eMobility lader- Solutions, FUSO het die de bestrijken. ondersteunende vergoeding vrachtwagens hele Dit – wereldpremière een dat tegen ook voertuig varieert maandelijkse reeks tot een cycle van biedt installatiediensten van – het Mitsubishi van functies management. en life ecosysteem klanten promootte elektrische batterij Fuso
langer ons geen nog grootste overgang ondersteunen. in Deppen. mobiliteit de duurzame gaat Daarom bedrijfsautofabrikanten te klimaatverandering). wij om een reden ’s stellen”, om concludeert verschil Er (als naar zo we maken is om voertuigen naar uit van het elektrische de te “Als overgang een zetten werelds kunnen
Premium artikel
Je wilt een Premium artikel lezen.
Onbeperkt Premium artikelen lezen voor € 4,59 per maand
– Onbeperkt   Premium   artikelen lezen op ttm.nl
– Alle edities van TTM.nl digitaal lezen voor € 20,50 per maand