Thermo King lanceert V-1000 voertuigaangedreven koelunits • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Thermo King lanceert V-1000 voertuigaangedreven koelunits

Thermo King presenteert de V-1000 een nieuwe voertuigaangedreven unit met een of meerdere temperaturen, ontworpen voor grotere vrachtwagens tussen 3,5 en 25 ton. De nieuwe V-1000 is volgens Thermo King bijna 25 procent krachtiger en levert een 33 procent krachtiger luchtstroom en een 67 procent hogere stand-bycapaciteit dan vergelijkbare dieselmotoren, waardoor chauffeurs van grote vrachtwagens van de voordelen van geavanceerde voertuigaandrijftechnologie kunnen profiteren: kostenbeheersing, lage kosten, laag gewicht en compact formaat.

De V-1000 maakt gebruik van een compressor die exclusief is ontwikkeld voor Thermo King en die, wanneer hij wordt aangedreven door de vrachtwagenmotor, prestaties levert die voorheen onbereikbaar waren voor units van dit type. Dit heeft een positieve invloed op de totale bedrijfskosten als het gaat om brandstofverbruik, onderhoudskosten en productiviteit, waardoor de V-1000 een concurrerende investering is in vergelijking met een dieselmotor met vergelijkbare prestaties.

“Traditioneel hebben bedrijven die grotere bakwagens gebruiken gekeken naar zelfaangedreven dieselmotoren. Deze traditie staat op het punt te veranderen”, zegt Eneko Fernandez, productleider Vrachtwagen bij Thermo King. “We hebben de V-1000 ontworpen om uitzonderlijke prestaties te leveren, rechtstreeks te concurreren, en soms zelfs beter te presteren dan de zelfaangedreven units. De hoge koelcapaciteit en krachtige luchtstroom van de V-1000 beschermen de lading van onze klanten onder de zwaarste omstandigheden. En dat met een aanzienlijk lagere impact op het milieu dan de dieselaangedreven oplossingen – zonder CO2-emissies van de unit en minder geluid tijdens het gebruik.”

Om ervoor te zorgen dat de stem van de klant gehoord werd tijdens de ontwikkeling van de nieuwe oplossing, werkte Thermo King samen met verschillende transportbedrijven in heel Europa die de V-1000-units testten in de praktijk. Een van deze bedrijven is Verny, een supermarktketen in Rusland.

“Sinds enkele maanden hebben we de Thermo King-V-1000-units 7 dagen per week gebruikt om producten te leveren aan onze verschillende winkellocaties,” zei Alexander Oleynik, hoofd van de transportafdeling bij Verny. “We zijn heel erg tevreden. Met een ingesteld temperatuurbereik van +2 graden Celsius bewees de unit zijn grote capaciteit om de gewenste temperatuur snel te bereiken en betrouwbaar te handhaven – een belangrijk voordeel voor onze bezorgactiviteiten met meerdere deuropeningen. Er waren geen storingen of defecten in het gebruik van de unit.”

Voor flexibele activiteiten maakt het profiel van de Thermo King-V-1000 deze geschikt voor hoge cabines, terwijl de units ook compatibel zijn met meerdere voertuigtypen, waaronder CNG, LNG of biodiesel. De V-1000 is verkrijgbaar in zowel 12V- als 24V-opties en past op vrachtwagens van 3,5 tot 25 ton om te voldoen aan de vele toepassingsbehoeften van de klant.

In vergelijking met een gelijkwaardige dieselmotor biedt de Thermo King V-1000 de volgende prestatie-indicatoren:

  • Tot 54 procent minder brandstofverbruik dan een gelijkwaardig systeem met eigen aandrijving, afhankelijk van de toepassing van de klant.
  • Tot 33 procent lagere onderhoudskosten, inclusief onderdelen en arbeidsloon, dankzij het ontbreken van een dieselmotor.
  • De V-1000 weegt minder dan de helft ten opzichte van een vergelijkbare dieselmotor, een besparing van 250 kg zonder stand-by- en 150 kg met stand-by-optie. Dit betekent veel meer laadvermogen voor het voertuig.
  • De V-1000 is bijna 25 procent krachtiger dan een vergelijkbare dieseleenheid en levert 10.000 W bij een koelcapaciteit van 0/30 graden Celsius op hoge snelheid.
  • De capaciteit bij lage snelheden komt in de buurt van vergelijkbare dieselmotoren, terwijl de V-1000 een 67 procent hogere stand-bycapaciteit biedt.
  • Voor totale bescherming van de lading biedt de V-1000 een luchtstroom van 3.600 m3/uur – 33 procent hoger dan dieseltegenhangers
  • De verwarmingscapaciteit is 1,3 keer hoger dan die van dieseltegenhangers.
  • Geen dieseluitstoot van de unit, geen CO2-emissies van de unit, laag geluidsniveau tijdens gebruik.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer