Ga naar hoofdinhoud

Bridgestone noemt telematics-tak ‘Webfleet Solutions’

Na de overname van TomTom Telematics door Bridgestone Europe op 1 april 2019, heeft Bridgestone aangekondigd dat de bedrijfsnaam van TomTom Telematics met ingang van 1 oktober Webfleet Solutions wordt.

De overname van TomTom Telematics kwam voort uit de ambitie van Bridgestone om de digitale activiteiten te versterken als onderdeel van de voortdurende transformatie van premium bandenproducent tot marktleider op het vlak van mobiliteitsoplossingen. Het nieuwe Bridgestone is de toonaangevende leverancier van fleetoplossingen in Europa, in een sector waarin de groei oploopt tot in de dubbele cijfers.

De overname versterkt Bridgestones positie op het vlak van datagebaseerde oplossingen om fleetoperaties efficiënter en doeltreffender te maken. Met Webfleet Solutions wil Bridgestone zijn klanten een ruimere waaier aan digitale mobiliteits- en fleetoplossingen bieden en zijn positie als wereldleider versterken. De EMEA-tak levert nu mobiliteitsabonnementen en fleetoplossingen aan ruim 1,2 miljoen voertuigen. De inspiratie voor de nieuwe naam komt van het softwareplatform Webfleet, dat al 20 jaar lang telematica voor de fleetsector aanbiedt.

Paolo Ferrari, CEO en voorzitter van Bridgestone EMEA, over de aangekondigde naamswijziging: “Toen we begin dit jaar TomTom Telematics overnamen, creëerden we een topspeler in fleetoplossingen. Samen kunnen we marktleider worden in deze ontzettend boeiende, snel groeiende en innovatieve tak van de mobiliteitssector. We hebben de ambitie, infrastructuur,middelen en de vereiste data en inzichten in huis en we kunnen rekenen op de juiste mensen en hun ongeëvenaarde vakkennis. Terwijl de nieuwe werelden van verbonden en autonome mobiliteit steeds sneller werkelijkheid worden, kunnen Bridgestone en Webfleet Solutions er samen voor zorgen dat onze klanten kunnen genieten van werkelijk alle voordelen van dit nieuwe tijdperk.”

Al sinds de aankondiging van de overname zijn teams van Bridgestone en Webfleet Solutions op zoek naar nieuwe kansen en innovaties. Dat zullen ze ook in de toekomst blijven doen om het bedrijf verder te laten groeien en hun klanten toegevoegde waarde te bieden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer